poes schreef:"Ik geloof dat alles in het leven, en eigenlijk daarvoor al, met elkaar verbonden is en dat niets zonder reden gebeurt.
Ik wil je bewust maken dat JOUW PAARD niet voor niets in JOUW leven is gekomen. Als één van jullie twee uit balans is, of dit nu fysiek, mentaal of energetisch is, dan zie je dit terug bij de ander."
Zoiets komt bij mij niet op de hof alleszins, dan smijt ik geld gewoon liever zo weg of geef ik het aan een goed doel. Maar er is vast een markt voor.
Zienswijze kan doorgaans prima samen met moderne wetenschap... Je kan je afvragen welke zienswijze moderner is
Denk dat we hier met een jaar of 100 heel anders tegenaan kijken.
Maar ik hoop toch van harte dat paardeneigenaren met de genoemde problemen eerst een dierenarts opzoeken.
Kreupelheid > Dierenarts voor onderzoek, eventueel röntgen of scan's, daarna iets richting fysio.
Huidproblemen > Bloedonderzoek, swabs/afkrabsel voor onderzoek door dierenarts
Spijsverteringsproblemen > Bloedonderzoek, dierenarts + voedingsdeskundige op basis van bloedbeeld en management.
Overig > Afhankelijk van welke overig.
Als er géén medische oorzaken zijn, dan kijk ik gerust verder. Door persoonlijk positieve resultaten en ervaringen, geneigd naar Bowen therapie.