Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Katja schreef:Ik heb een paard gereden die van bijna alle einschuss kreeg. Was echt heel moeizaam en hij heeft meerdere keren op de kliniek gestaan om het onder controle te krijgen.
Op een gegeven moment hebben we hem op een supplement met gezet voor zijn spieren (https://www.dochorse.nl/synovium-myocar ... ngQAvD_BwE) en toeval of niet daarna heeft hij het nooit meer gehad.
Vitamine E is een antioxidant en misschien dat het voor hem iets was wat hij nodig had.
Newlander schreef:Mijn pony heeft ook een einschuss been gehad niks leek te helpen maar uiteindelijk kwamen we bij een alternatieve genezer terecht zijn naam is rob Jan zomer hij gaf homeopatische drankjes die we een maand moesten geven aan het begin werd het erger maar naar een maand had ze er totaal geen last meer van. Dus dat is zeker een aanrader! Het is ook belangerijk het been droog te houden dus NIET wassen veel mensen denken dat dit goed is maar zo komen er alleen maar meer bacteriën bij het been dus droge ondergrond is belangerijk even als veel beweging!
Anoniem schreef:Idd proberen de weerstand en de darmflora optimaal te houden.
Wondjes voorkomen kan helaas niet altijd,
Maar je kan wel proberen het lichaam in optimale conditie te houden zodat de reacties ( sterk) verminderen.
Kijk uit met granen en suikers, zorg voor een goed aanbod van vitaminen en mineralen.
Ook veel vrije beweging, goede training, en een happy paard ( goed en genoeg ruwvoer, fijne vriendjes...) zorgen voor een betere weerstand.
Verder zou je kunnen kijken op het mld registeren om je paard door lymfe drainage te laten ondersteunen.
( niet in acute fase !)
MISTRAL94 schreef:Katja schreef:Ik heb een paard gereden die van bijna alle einschuss kreeg. Was echt heel moeizaam en hij heeft meerdere keren op de kliniek gestaan om het onder controle te krijgen.
Op een gegeven moment hebben we hem op een supplement met gezet voor zijn spieren (https://www.dochorse.nl/synovium-myocar ... ngQAvD_BwE) en toeval of niet daarna heeft hij het nooit meer gehad.
Vitamine E is een antioxidant en misschien dat het voor hem iets was wat hij nodig had.
Ik denk dat een verminderde weerstand zeker invloed heeft. Helaas is de einschuss weer terug gekomen. Maar dit keer was ze er nog niet vreselijk ziek van. We behandelen het nu met eenmalig antibiotica via de bloedbaan en dan 4 dagen met 2 keer daags orale antibiotica. Heb de afspraak met de dierenarts dat dit wel de laatste behandeling is. Dit omdat ze zo'n pittige behandeling gehad heeft en het binnen een maand terug was. Nu was het net als de vorige keer wederom heel erg heet. Ik denk dat het een combinatie is. Het lichaam moet hard werken om te koelen en dan verzwakt de weerstand ook weer. Ik hoop echt dat dit het staartje was. De dierenarts zei zaterdag ze is voor de dood weg gehaald de vorige keer. Dit heeft wel heel wat met haar lijf gedaan. Het lijkt voorzichtig aan weer op te knappen. Dit keer belast ze haar been wel weer en gisteravond was het been alweer een heel stuk slanker. Toch ben ik er nog niet gerust op dat het klaar is nu.