Allergie reactie paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Allergie reactie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 21:40

Hoi,

Vanmorgen ben ik met mijn paard lekker rondje bos geweest. Nou natuurlijk allemaal muggen. Maar na de rit dat ik afstapte had hij een opgezwollen mond en het hoofd ook een beetje.
Kan het zijn aangezien ik steeds muggen dood sloeg op hem en ze onder zijn buik ook allemaal zaten een allergie reactie dr van tonen?

De rups vermoed ik dat dat het niet kan wezen heb er zelf geen last van ben overigens ook niet geprikt door de rups. En is gewoon vorige week nog een cross geweest in het bos waar ik was. Anders zou het wel gemeld zijn vermoed ik.

Afbeelding

Afbeelding

Chapeau2002

Re: Allergie reactie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:13

Het lijkt inderdaad op een allergische reactie. Waardoor dat veroorzaakt wordt is soms lastig te ontdekken. Kan idd zijn door mugjes, maar ook door bv een vliegenspray of iets wat hij onderweg gesnoept heeft..Altijd lastig, even goed in de gaten houden of het niet zo ernstig gaat zwellen dat hij problemen krijgt..

mariettek

Re: Allergie reactie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:28

Rups lijkt mij toch zeker een mogelijkheid. De een is er gevoeliger voor dan de ander... en opzwellen is wel een typisch kenmerk.