Mijn paard heeft eigenlijk nooit problemen gehad met vliegen tijdens het rijden. Maar sinds dit jaar heeft hij enorm veel last van vliegjes of mugjes rondom zijn neus tijdens buiten rijden op de buitenbak of veld. Hij gaat zeer vervelend met zijn hoofd slaan, of met zijn neus, trekt teugels uit de handen en begint huppelsprongen te maken. Zodra ik naar de binnenbak ga, verdwijnt dit. Wanneer er wat meer wind staat, is dit probleem ook veel minder..
Ik heb een neusnetje wat ik gebruik en deze lijkt redelijk te helpen. Maar hij blijft onrustig in de hand met het slaan van zijn hoofd. Briest of snuift er ook bij. Er irriteerd hem gewoon echt iets, maar ik kan het zelf niet zien.
Tanden zijn onlangs gecheckt en behandeld, bit is ook in orde. In de binnenbak loopt hij gewoon rustig met zijn hoofd. Hij is niet bang aangelegd, dus probeer ook niet ergens onderuit te komen. Je kunt gewoon de heg snoeien met een kettingzaag naast de buitenbak, dan kijkt hij nog niet eens. Hij is zelfs half blind, maar dat staat los van dit verhaal.
Wie heeft er nog tips of ideeën wat ik kan toepassen? We rijden al 3 jaar op dezelfde buitenbak en omgeving.. Nooit problemen gehad.
Dit zijn wij, helaas tijdens onze wedstrijd hadden we hetzelfde probleem wat veel punten gekost heeft vanwege het onrustige beeld.