Hoe en wat bij een kliniek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ddr_horses

Hoe en wat bij een kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 21:11

Hoi allemaal, dit is misschien een 'domme' vraag, maar mijn verzorgpony (jaarling) gaat maandag naar de kliniek, er loopt pus uit haar oog en het gaat heel slecht :( ik vind dit natuurlijk super erg en jammer. Maar ik heb zelf geen ervaring met de kliniek ( de eigenaar en de oudere verzorger gaan we, ik niet aang ik 13 ben, ol vakantie ga en ze pas net verzorg) Kunnen/willen jullie uitleggen hoe dat gaat, of de eigenaar en verzorger daar blijven overnachten etc.
Sorry als het onduidelijk, dom of raar klinkt...

rien10

Re: Hoe en wat bij een kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:13

Er bestaan geen domme vragen.
Waar mensen overnachten, dat weet ik niet. Waarom vraag je het niet aan de eigenaar hoe het in z’n werk gaat?
Sterkte ermee.

Ddr_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 21:17

rien10 schreef:
Er bestaan geen domme vragen.
Waar mensen overnachten, dat weet ik niet. Waarom vraag je het niet aan de eigenaar hoe het in z’n werk gaat?
Sterkte ermee.

Heyhey bedankt vokr je antwoord, heb ik gedaan, de eigenaar is een beetje in shock omdst ze vamdaag (paarden lopen 24/7 buiten) de jaarling en haar andere paard (die loopt kreupel en zit een gat in het been, krijgt ervoor medicatie en rust) aantrof. Meer als 'Alleen ik en de verzorger gaan mee en overnachten daar.' Krijg ik er helaas niet uit
Nogmaals bedankt <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:19

Even afwachten dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:23

Ik weet niet of het paard er langer moet blijven? Alleen iets met zijn ogen denk ik eerder dat hij alleen voor onderzoeken gaat en dezelfde dag nog naar huis kan. Maar als het paard er wel blijft, gaat de eigenaar naar huis en houdt zn telefoon bij zijn bed, als er ineens iets mis is belt de kliniek gelijk op, gaat alles gewoon goed dan belt de kliniek vaak op een vast moment op de dag om te vertellen hoe het gaat

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:24

Normaalgesproken gaat het net als wanneer je zelf naar het ziekenhuis gaat. Je gaat naar de dokter, die probeert een diagnose te stellen en maakt een behandelplan. Als die behandeling betekent dat je pillen moet slikken, dan ga je weer naar huis. Als die behandeling betekent dat je opgenomen moet worden, blijf je in het ziekenhuis. Je ouders slapen daar (meestal) niet, dus die gaan naar huis.
Dat is met een paard net zo. Paard kan iets hebben dat thuis te behandelen is en gaat dan gewoon weer mee terug, of het paard moet daar blijven. De eigenaren kunnen in ieder geval niet op een dierenkliniek blijven slapen. Dus als het paard daar moet blijven en ze willen in de buurt blijven zullen ze een hotel moeten zoeken.

Ddr_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 21:28

Elvirawortel schreef:
Ik weet niet of het paard er langer moet blijven? Alleen iets met zijn ogen denk ik eerder dat hij alleen voor onderzoeken gaat en dezelfde dag nog naar huis kan. Maar als het paard er wel blijft, gaat de eigenaar naar huis en houdt zn telefoon bij zijn bed, als er ineens iets mis is belt de kliniek gelijk op, gaat alles gewoon goed dan belt de kliniek vaak op een vast moment op de dag om te vertellen hoe het gaat

Ze blijft er van maandah tot en met vrijdag, bedankt voor het antwoorsen

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:44

dat is op zich wel apart dat ze nu al weten dat ze de hele week weg zijn. Je weet meestal pas na de onderzoeken hoe lang een paard moet blijven en dan nog kijken ze per dag hoe het gaat

Ddr_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 21:45

Nickolay schreef:
dat is op zich wel apart dat ze nu al weten dat ze de hele week weg zijn. Je weet meestal pas na de onderzoeken hoe lang een paard moet blijven en dan nog kijken ze per dag hoe het gaat

Owh, dat werd er tegen mij gezegd dat ze er waarschijnlijk tot vrijdag bleef, verder weet ik het ook niet want zoals ik al zei heb er geen ervaring mee

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 23:08

Mijn paard moest spontaan naar de kliniek na een trap op zijn oog. Was ook mijn 1e ervaring. De kliniek was in Someren en ik woon in zuid Limburg. Dus een uur heen rijden en weer terug. Ik heb hem uiteindelijk 8 dagen daar moeten laten.. Ze hadden de verwachting na een paar dagen naar huis, maar helaas ontwikkelde hij koliek en koorts door een infectie aan zijn geopereerde oog. Dus moest langer blijven. Ik was toen 34 weken zwanger en werkte nog gewoon. Dus betekende dat ik maar af en toe na me werk nog naar Someren kon rijden. Ze hebben me enkele keren na bezoek uur toegelaten, omdat ik gewoon anders niet kon komen. Dan bleef ik een half uurtje en weer naar huis. Want hij mocht de box niet uit.