Ervaringen Pavo Multivit 15

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zelda_Link

Ervaringen Pavo Multivit 15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 08:03

Hallo allemaal,

Ik denk erover om Pavo Multivit 15 te gaan voeren. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? En wat kregen jullie paarden er naast te eten?

Alvast bedankt!

_Nelleke_

Re: Ervaringen Pavo Multivit 15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:21

Als basisbrok? Het is een supplement. Als je echt een basisbrokje zoekt kan je beter pavo vital kiezen.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:25

Mijn paarden krijgen allemaal Pavo Ease & Excel. Zit geen suiker in. En zit van alles doorheen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:55

Agnes schreef:
Mijn paarden krijgen allemaal Pavo Ease & Excel. Zit geen suiker in. En zit van alles doorheen.

Zit gewoon suiker, zetmeel en melasse in hoor ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:08

Pavo Multivit 15 is een vitaminesupplement, geen mineralenbrok. Er zitten niet de essentiele mineralen koper, zink en selenium in. Het kan dus alleen naast een complete mineralenbrok of een voldoende hoge dosering krachtvoer gegeven worden.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 15:52

Nee ik wil het absoluut niet als basis voeren hoor! Uiteraard als vitaminesupplement! Sorry, mijn openingspost was wat verwarrend. Ik bedoelde meer van kan het door de basisbrok gemixt?

Ik kwam hierbij terecht (werd door stalgenoot aangeraden) doordat ik een wat ouder paard heb dat moeilijk door zijn wintervacht komt....maar ik ken het supplement verder niet. Is het een toegevoegd iets op lijnzaadolie of komt het overeen?

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben...Sorry, het is uiteraard absoluut bedoeld als voedingssupplement. Dat is het tenslotte ook, dus dat leek mij logisch :Y)

Dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:14

Ik geef het mijn paard af en toe als een kuur naast het gewone voer. Dus een maandje dagelijks als ik denk dat het nodig is. Bijvoorbeeld met het verharen en dat gaat een heel stuk beter nu, ik heb het gevoel dat hij sneller uit zijn winter vacht is dan voorheen. Dus in de herfst en voorjaar geef ik het.