Ervaringen Regumate

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Ervaringen Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 11:03

Hallo,

ik was zeer benieuwd wie zijn paard allemaal Regumate geven, waarom, welke maanden etc?
En wat jullie ervaring ermee is. Werkt dit echt?

Het is nog even de vraag of mijn paard op de Regumate moet namelijk, ik wacht nog op een uitslag van de dierenarts maar was benieuwd naar de ervaringen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:10

Ik heb het één keer langdurig, hele winter, gegeven ivm eierstokcyste. Cyste maakte testosteron waardoor de merrie hengstengedrag vertoonde. Werkte goed na de winter gestopt, cyste was weg en merrie normaal hengstig.

Een keer kort gebruikt om merrie te resetten nadat er een bloedei was blijven hangen, na 10 dagen gestopt, hengstig gespoten en op die hengstigheid drachtig.

Duur spul maar werkt wel goed.

Mocht je het langdurig gebruiken probeer dan aan Regumate pig te komen is voor varkens en een stuk voordeliger. Wel opletten dat dat 2x geconcentreerd is dus minder ml geven.
Is nu wel lastiger aan te komen dan 7 jr geleden.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 11:28

tiwi1969 schreef:
Ik heb het één keer langdurig, hele winter, gegeven ivm eierstokcyste. Cyste maakte testosteron waardoor de merrie hengstengedrag vertoonde. Werkte goed na de winter gestopt, cyste was weg en merrie normaal hengstig.

Een keer kort gebruikt om merrie te resetten nadat er een bloedei was blijven hangen, na 10 dagen gestopt, hengstig gespoten en op die hengstigheid drachtig.

Duur spul maar werkt wel goed.

Mocht je het langdurig gebruiken probeer dan aan Regumate pig te komen is voor varkens en een stuk voordeliger. Wel opletten dat dat 2x geconcentreerd is dus minder ml geven.
Is nu wel lastiger aan te komen dan 7 jr geleden.

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je positieve resultaten hebt met de Regumate.
Ik had inderdaad al op internet gelezen dat het vrij prijzig was en lastig aan te komen.
Heb ook geen idee welke prijs ik moet verwachten, maakt ook niet uit, als ze het nodig heeft dan krijgt ze dat.

tiwi1969

Re: Ervaringen Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:47

Klein flesje voor 10 dagen kost ong €50-€60 afhankelijk van je DA

Uitgaande van een KWPN van 600 kg, mijn Groninger had aan 1 flesje net niet genoeg.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:22

Ik heb hier goede ervaringen mee. Mijn inmiddels overladen merrie had in haar laatste jaren last van een verstoorde hormoonhuishouding. Daarvoor was ze wel hengstig, maar vertoonde normaal gedrag. Dat veranderde in onhandelbaar. Op advies van de DA toen ook Regumate gegeven.
Daardoor werd ze weer de lieve, betrouwbare merrie zoals ik haar kende. Ik heb het zeker twee zomers gegeven. Daarna bleek het niet meer nodig.
Omdat het voor de langere termijn was, inderdaad overgegaan op Regumate voor varkens. Is goedkoper, maar zit in een voor paarden onbruikbare dossierpomp. Ik heb het toen overgegoten.
Mij is toen ook geadviseerd om (als vrouw) bij gebruik altijd handschoenen te dragen. Zeker zwangere vrouwen zouden moeten opletten om het spul niet op de huid te krijgen en/of het daarna meteen goed af te wassen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:25

Klopt, ik was die winter ook niet ongesteld. Wat ik niet zo erg vond... ik gaf het alleen zelf of liet het door de bejaarde stalhouder geven.
Jonge meiden, met in de toekomst misschien, een kinderwens moesten ervan afblijven.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:34

Dan is het dus wel echt ‘troep’ als ik dit zo lees... jeetje.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:37

Nou ja, het doet wat het moet doen. Ongeacht ras/sort/wezen. :-)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:39

Als je het volgens de voorschriften gebruikt is er niks aan de hand. Ik deed het afmeten altijd met wegwerp injectiespuit. Heb daarmee nooit geknoeid. En waste daarna mijn handen heel goed. Mijn merrie werd er een stuk handzamer en liever van, als ik het haar gaf.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:39

Mits medisch strikt noodzakelijk zou ik voor zeker geen Regumate geven.
Er zijn een hoop minder belastende en ook goede oplossingen voor handen...

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 08:15

missK schreef:

Vertel...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:21

Ik had een merrie met een infectie tijdens de dracht, die heeft er 4mnd op gestaan. Daarna bevallen van gezond veulen.
Ik had wel regumate pig maar is ook 15jr terug

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:40

Als je het gaat gebruiken oppassen dat het niet op je huid komt.
Wat ik gehoord heb van meerdere grooms is dat het je onvruchtbaar kan maken.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:53

Ik deed altijd plastic handschoenen aan als ik het gaf, dan voorkom je contact met je huid.
Ik heb het langdurig aan mijn merrie gegeven en er zelf nooit problemen van ondervonden.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:41

Iris92 schreef:
missK schreef:

Vertel...

Ontzettend goede ervaringen, met diverse paarden, met Phytonics HormOne.
Heeft even tijd nodig om de cyclus te herstellen, maar je merkt al vrij snel de eerste verschillen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:45

Bij mijn merrie deed hormOne, zelfs in combinatie met Strezz niks of in ieder geval onvoldoende helaas.
Regumate werkte wel, maar bij langer gebruik moet je steeds hoger gaan doseren, wat ook niet ideaal is...

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 07:43

Bedankt voor alle reacties.
Van de week de uitslag gehad en het is geen tumor dus ze staat sinds donderdag op de regumate. Ben heel benieuwd wat het gaat doen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:35

Waarom moet je het geven? Is je merrie humeurig?
Als het geen medische noodzaak is dan zou ik eerst kruiden geprobeerd hebben als Moody Mix o.i.d in ieder geval met monnikspeper er in.
Want ook daar kunnen ze al een heel stuk door veranderen. Is goedkoper ook.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 20:58

Popstra schreef:
Waarom moet je het geven? Is je merrie humeurig?
Als het geen medische noodzaak is dan zou ik eerst kruiden geprobeerd hebben als Moody Mix o.i.d in ieder geval met monnikspeper er in.
Want ook daar kunnen ze al een heel stuk door veranderen. Is goedkoper ook.

Nee, ze is nooit humeurig. Ze is enorm hengstig, melk en plas loopt langs dr benen en ze voelt zich dan duidelijk niet lekker, traag en eet slecht.
Dierenarts heeft het voorgeschreven na een bloedonderzoek en echo’s e.d.

Edit: met monnikspeper is het iets beter maar nog ellende.. dus advies dierenarts was komende tijd regumate en dan weer verder met monnikspeper en dan kijken wat het gaat doen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:36

Ah o.k, lastig probleem zeg.
Zou bijna denken aan een ingreep als ze zo heftig hengstig blijft mits je geen veulen wil fokken..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:13

Oei ik schrik van de reacties over onvruchtbaarheid bij mensen, een merrie bij ons op stal krijgt regumate (ook de pig variant). Die moet 10ml krijgen, ik heb het ook gewoon zonder handschoenen uit de fles getrokken met een injectiespuit gisteren. Geen idee dat het zo 'gevaarlijk' was... Van 1 keer zal ik hopelijk niet meteen gevolgen ondervinden? Weet ook niet meer of het op m'n handen is gekomen, kan wel natuurlijk. Ik heb ze in ieder geval nadien niet gewassen...

Op mijn vorige stal was er ook een merrietje die erg hengstig was, na een paar weken op regumate was het helemaal over en het is ook na het stoppen van de regumate niet opnieuw begonnen voor zover ik weet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:26

Ik had het wel zoveel mogelijk met handschoenen aan, nooit proberen mee gehad zelf.
Mijn merrie heeft het vrij lang gehad.