Goedemiddag,
We hebben sinds vorige week een geweldige Haflinger.
Hij kwam aan in zijn nieuwe huisje met een klein sliertje wit, ietwat groenig neigend, snot. Omdat hij verder fit, vrolijk en net gekeurd was, heb ik hem geobserveerd en verder weinig actie ondernomen.
De dag erna geen snot gezien, wel een klein wondje dat beginnend mok zou kunnen zijn, op zijn witte voorvoet.
Uiteraard wel behandeld met sudocreme, daarna was het ook alweer opgelost.
Hij leek zijn roze neusje verbrand te hebben in de wei, dus ook dat gelijk behandeld en voorzorgsmaatregelen genomen met sunblock. We zetten hem nu ook overdag op stal, want zijn neusje had en heeft ondanks de maatregelen wondjes... ik kan ze niet direct plaatsen, eerst dacht ik aan zonnebrand, maar in combinatie met het volgende vermoed ik alles bij elkaar allergie..
Hij heeft nog een paar keer een enkel kloddertje wit/groen neigend kloddertje snot gehad, maar hoest of briest niet en blijft fit en vrolijk. Het loopt er niet uit en ziet er niet alarmerend uit, de pensionstal houders en andere eigenaren zien er ook geen ernst in.
Hij heeft enorm veel bulten, dazen en andere steekellende zou je vermoeden. Hij had dit echter niet bij zijn andere stal.
Ook heeft hij een klein beetje geschuurd aan zijn staart en manen, ook zijn neus schuurt hij een klein beetje.
Zou het kunnen dat hij allergisch reageert op de brok die hij een enkel handje krijgt naast voordrooghooi in de paddock paradise overdag en dat bovenstaande symptomen daarbij passen? Het is allemaal niet extreem, maar bij elkaar genomen maakt het me onzeker.
Mijn vorige haffies hadden nooit echt last van mok, heb er wel een gehad met SME, maar dit vage net wel, net niet zoals ik omschrijf, doet me twijfelen of een dierenarts er iets mee kan überhaupt...
Iemand ervaring of tips? Heel graag!!