Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sunny43 schreef:Ik had hakbeschermers gekocht maar die bleven afzakken. Uiteindelijk leek het toch van op beton liggen, ik heb nu rubbere matten neergelegd, en het is veel minder.
Pally schreef:Die van mij heeft het ook, maar die schuurt met zijn kont tegen de muur en daardoor schuurt hij zijn hakken ook kapot.
Het lijkt mij sterk dat het door het zand komt, dat is immers zacht.
sunny43 schreef:Ik had hakken met klittenband gekocht maar vrijwel elke ochtend hingen ze op kogelhoogte ... Stro in de stal lijkt misschien zacht maar als ze liggen te schuiven en het sprongegewricht schuift toch over het beton, kan het ook gewoon open gaan. Ik heb zelfs een tijdje pleisters er op geplakt - inlegkruisje met ductape pleister gewoon omdat die dingen af bleven zakken, ik heb er nu nog een beetje last van maar matten in de stal en zand in het paddock. Dit jaar niet meer open gegaan alleen korte haartjes op die plek.
noox schreef:Kijken of het beter wordt als er een poosje zaagsel onder het stro in de stal ligt? Dat maakt een stevige zachte bodem.
Als je nog niet meteen die beschermers wil kopen kun je ook proberen om een keer als je paard op de paddock gaat, bandages om haar hakken te wikkelen. Kijken of het dan niet gebeurt. Wel erbij blijven want als het losraakt en ze staat er op is dat gevaarlijk.
Sowieso misschien even je paard observeren in de paddock? Kijken hoe haar hakken eruit zien voor ze er in staat, kijken naar hoe ze zich gedraagt in de paddock (welk gedrag veroorzaakt de open hak & is dat te voorkomen) en kijken hoe haar hakken eruit zien nadat ze er in is geweest. Als je de oorzaak zeker weet kun je makkelijker een oplossing zoeken.
beatje schreef:Mijn paard had het ook . Maar dat kwam toch van het opstaan in stal. Wij hebben rubber matten onder het stro gelegd en dat was de oplossing. Jammer dat zoiets bij julie niet mogelijk is. Kan je niet een paar dagen vrij nemen en kijken waarneer het gebeurt? Ik heb mijn paard altijd zelf verzorgd. Dan heb je er iets meer oog op.
paardje schreef:belle_boef schreef:Dit ziet er niet uit alsof hij zich aan de vloer openhaald tenzij hij rolt in zijn stal en ergens tegenaan trapt. Geen hekwerk in de paddock waar hij onder schuurt?
Is mij nooit opgevallen. Misschien dan toch de stapmolen?