Mijn fantastisch lieve en knappe arabisch volbloed Anouar is nu 7 jaar, op zijn 3e is hij bij mij gekomen. Hij heeft letterlijk vanaf dag 1 gezondheidsproblemen gehad. En helaas kwam ik er bij het beleren achter dat er mogelijk iets niet goed zat. Lang verhaal kort, de derde kliniek is erachter gekomen dat er een stuk van zijn heup afgebroken is, dat er afwijkingen in zijn SI gewricht zitten en ook licht in 3 ruggenwervels (achteraf waarschijnlijk in 1e levensjaar gebeurd). Hij heeft ook zenuwschade in zijn rechterbil. Afgelopen december heeft hij spuiten in zijn SI gewricht en wervels gehad. In samenwerking met de fysiotherapeut wederom begonnen met de revalidatie. De fysiotherapeut was, ook voor de spuiten, elke keer verbaasd geweest over zijn vooruitgang, boven verwachting! Maar vorige week niet.. En ook na de behandeling ben ik niet enthousiast. Hij heeft eigenlijk alleen in december en van half januari tot half februari echt heel goed gelopen, daarna verstapte hij zich lelijk. Ik heb hem niet meer op niveau gekregen. Ik herken de signalen wanneer hij zich onprettig voelt. Maar in hoeverre is het dat hij zich onprettig voelt of heeft hij dan ook echt pijn? Het kan per dag wisselen hoe hij zich lijkt te voelen, maar het kan ook weken goed gaan. Hij is dan ook hartstikke happy

Dus nu mijn vraag, in hoeverre kan thermografie inzichtelijk maken in hoeverre hij pijn heeft? Ik weet dat iedereen een andere pijngrens heeft, maar zou het wat duidelijkheid kunnen geven? We zijn nog in revalidatie, ik pas me alleen enorm aan aan hem. Ik ga hem niet over grenzen trekken. En ik denk inmiddels in het eindstadium terecht te zijn gekomen met zijn revalidatie. Dat zou betekenen; pensioen (bij geen pijn) of inslapen.. Zou thermografie ondersteunend kunnen zijn om dit in beeld te kunnen krijgen? Lijden is namelijk voor mij geen optie en tegelijkertijd lijkt er ook een eind te komen aan het revalideren.
Ik hoop dat jullie mij hier iets over kunnen vertellen en mogelijk ook iemand aan kunnen raden? Wij zitten in de omgeving van Friesland.
Ik hoor het graag en alvast bedankt!