Even jullie advies nodig :
Afgelopen vrijdag ontdekte ik een verse wond op de linker dijbeen van mijn paard... De wond was rood, maar bloedde niet en zag er rustig uit. Ik heb de wond schoon gemaakt met water en bethadine en de dag erna nog eens schoon gemaakt, zondag leek het de goede kant op te gaan.
Gister is mijn verzorgster geweest, maar toen ik vandaag aankwam vond ik het er niet zo best uitzien. Er komt wat pus uit en er zitten continue vliegen op/in.
Aangezien ik ooit een konijn had die schijnbaar een open wond had waar vliegen eitjes in hadden gelegd waardoor hij letterlijk van binnen werd opgegeten door de maden, heb ik de da gebeld en deze is vanavond gekomen.
Echter zou hij van te voren bellen, uiteindelijk stond hij om half 7 voor mijn deur (paard staat niet aan huis) hij heeft dus mijn man geprobeerd te bellen (die aan het werk is en niet kon opnemen) ipv mij, dus is hij zelf geweest. Hij vond het er niet zo fraai uit zien, gaf mij een soort wond spray die ik de komende dagen moet gebruiken en that's it.
Nu baal ik natuurlijk enorm dat ik er zelf niet bij was en ben benieuwd wat jullie ervan zeggen?
Paard lijkt zelf weinig last te hebben, beweegt, eet en drinkt goed, heeft geen koorts en je kunt prima aan de wond zitten.