ik heb 2 weken terug een fantastische ruin gekocht.
hij is daar nog bekapt (nu 3 weken terug)
we rijden veel op de straat waardoor hij wat scheurtjes in zijn hoeven kreeg.
hoefsmid van ons gebeld die heeft hem wat bijgeveild en advies gekregen om het nat te houden.
nu loopt hij dus af en toe heel voorzichtig/kreupel op straat (op gras loopt hij normaal en wil hij ook draven en galoperen) nu zijn we dus aan het nadenken om hem voor op ijzers te zetten. alleen het probleem is dat wij hier veel in boomgaarden en weiland rijden... dit is regelmatig op gras waardoor de kans op uitglijden met hoefijzers erg groot is.
is er iets waardoor wij zowel op straat als op de weide kunnen rijden?
hoor graag goede ideeën

.
) maar de Equine fusion active. Echt top schoenen, we zijn er zo blij mee en ze hebben ondertussen al aardig wat kilometers gemaakt over straat, bos, plassen water, mulle zand in de duinen en ook dressuur en sprongetjes in de rijbak. Ik heb deze schoenen gekozen omdat ze, net als onze schoenen een flexibele zool hebben waardoor er geen kantelingen in het gewricht komen bij ongelijke oppervlakte, maar de schoen dit gedeeltelijk zelf oplost. Ik heb ze gekocht bij Hoofwear, Klaas feuth. Hij is wat lastig om contact te leggen, maar als je eenmaal contact hebt, denkt hij zooo fijn met je mee. Hij doet volgens mij ook pas consulten waarbij je verschillende schoenen kunt proberen.