Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Of advies vragen aan een stalgenoot/kennis die hier kundig in is (en dus niet iemand die denkt dat longeren enkel inhoudt dat je je paard gewoon rondjes om je heen laat lopen).
)
Nixiepixie schreef:Wat betreft longeren en dat moeten leren is niet perse nodig. Ik weet wat het is, de hulpen etc. Bij mijn andere 2 paarden gaat dit ook gewoon soepel zoals het hoort, alleen bij Henkie krijg ik het dus echt niet voor elkaar. Ik moet gewoon strenger zijn, maar heb gewoon echt een zwak voor Henkie wegens zijn verleden. En dat moet ik niet doen, maar ben gewoon een softy
Longeren is namelijk meer dan de hulpen weten en je zweep wel of niet gebruiken, het gaat om je hele lichaamshouding en juist van je eigen houding ben je jezelf vaak niet goed bewust. En misschien is Henkie daar gevoeliger voor dan je andere twee paarden? Of waren die 'beter afgericht /opgeleid' zodat ze het sneller begrepen
je zou ook een keer jezelf en Henkie kunnen (laten) filmen tijdens het longeren en dan kritisch kunnen terugkijken. Misschien leer je dan dingen over Henkie of jezelf waar je op het moment geen tijd voor had om bij stil te staan.