De pony's staan nu op een weide waar meer dan genoeg gras is. Het gras heeft niet bepaald een hoge voedingswaarde, maar het is voldoende voor een paardenwei en de pony krijgt ook nog ongeveer 0.65 liter krachtvoer bij, wat nog vermeerderd zal worden wanneer het echt koud wordt.
De pony's hebben een zeer ruime en goede schuilstal, maar Mira gaat zelden of nooit naar binnen. Ze is een echte buitenpony en vaak is zij nat na een regenbui en zijn de 2 anderen droog in de stal. Ze kan gerust de stal in als ze wilt en wordt er ook niet uitgejaagd door de anderen. De pony's lopen het hele jaar door buiten en Mira is de enige die daar last van ondervindt. Mira moet ook geen inspanningen doen (in tegenstelling tot een van de anderen).
Het opvallende is dat ze zo'n rilbui altijd heeft als ze nat is. Zou haar vacht niet waterafstontend genoeg zijn ofzo? Ze heeft nog geen wintervacht, maar het probleem heeft zich ook al voorgedaan wanneer ze die wel had en het op haar gesneewd had

Is dit een probleem en hoe ernstig is dit en wat kan ik doen om mijn paardje meer te beschermen. Ze kan absoluut niet op stal, want ze is erg klaustrofobisch en ze heeft haar hele leven al 'in het wild' doorgebracht (op een natuurreservaat).
Ik vind dat een welshpony er wel moet tegen kunnen om het hele jaar buiten te lopen, temeer dat deze pony in het wild geleefd heeft.
[img]../upload/313/pony's_010.jpg[/img]
(altijd leuk om te weten over welk paardje het nu echt gaat!

Femke