Toen we kunststof beslag wouden proberen een andere smid erbij gehad die dat kon. Deze vertelde dat mijn paard te lange voeten had en dat 't korter moest. Want hoe't nu was zou niet goed zijn.
En als haar voeten dan weer normaal zouden zijn dan zou ze ook weer zonder ijzers kunnen.
Inmiddels is hij nu nog 2x geweest. Nu met normale ijzers. Hij wou liever cytek beslag. Maar dat trekt mij helemaal niet. Nu ging 't iets te kort met bekappen en knipte hij in het leven met bloed als gevolg.
Nu is het 2 weken geleden dat ze beslagen is en de hoef komt aan alle kanten al over het ijzer. Wat volgens de smid normaal is want haar hielen zijn aan het openen. En dat het ijzer op de zool draagt dus dat de hoefwand eroverheen gaat maakt niet uit.
Terwijl mijn vorige smid juist zegt dat de hielen zo geknepen worden met een te smal ijzer.
Hoor graag jullie bevindingen. Ik weet ff niet meer wat nou juist is.
Naar mijn mening is dit ijzer gewoon te krap eronder gemaakt en ook zit er aan de zijkant een spleet tussen hoef en ijzer. Hoef steunt dus alleen achter en voor op 't ijzer en aan de zijkant niet.
Verder vind ik ze vrij kort lopen nu..
Nb beslag vorige smid :

Huidige beslag (nu 2 weken eronder)