Ik sta voor een raadsel, misschien heeft 1 van jullie dit wel eens gezien.
Ik zal het proces hieronder beschrijven.
Maandag 20-5:
Hij is wat traag op buitenrit en heeft wat vocht tussen zijn voorbenen (ik relateer dit aan een trap of iets dergelijks).

Helaas ben ik toen 4 dagen niet geweest. Hij staat 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer. Hij red zichzelf prima en heeft geen behoefte aan extra aandacht.
Vrijdag 24-5:

Zijn voorhand zat vol met vocht. Hij was niet fit en wilde moeilijk eten. Hij ademt zwaar en is benauwt. De dierenarts relateert dit aan al het vocht wat hij vasthoudt.
Dierenarts is geweest en heeft hem vochtafdrijvers, ontstekingsremmer en pijnsteller gegeven. Daarnaast hebben we voor 4 dagen vochtafdrijvers gekregen.
Zaterdag 25-5:
Hij heeft veel pijn, toont koliekverschijnselen. Wil moeilijk eten, maar eet zijn vochtafdrijvers op. Nog een extra pijnstilling zodat hij blijft lopen, eten en drinken.
Zondag 26-5:
Hij knapt iets op, hij lijkt zichzelf beter te voelen en eet en drinkt goed. Hij is nog steeds heel benauwt en heeft moeite met stukken stappen.
Maandag 27-5:
Hij begint te hoesten. Alleen bij het uit de wei halen. Vocht is al duidelijk minder maar nog lang niet weg. Hij voelt zichzelf duidelijk beter en is weer activer. Meer vochtafdrijvers bij gehaald omdat het voch nog steeds aanwezig is.

Woensdag 29-5:
Hoesten lijkt weg. Maandag hoest hij nog bij uit de wei halen nu niet meer. Ik besluit hem een stukje te laten draven (50 meter) hij hoest daarna veel, lijkt slijm op te willen hoesten wat niet los komt. Er is nog steeds vocht aanwezig maar al zoveel minder. Hij moet het nu zelf op gaan lossen.
Hij is in die paar dagen tijd, enorm afgevallen en heeft veel spieren ''opgegeten''.
Vandaag is het donderdag. Wat ga ik doen? Morgen bel ik de dierenarts voor verder overleg. Maar herkent er iemand dit ziektebeeld?
Hij lijkt op dit moment geen pijn meer te hebben, alleen last van het hoesten. Hij is een stuk minder benauwd. Hij heeft geen moment koorts gehad.