Wie o wie weet wat dit is? Mysterieus ei in mest...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneR93

Wie o wie weet wat dit is? Mysterieus ei in mest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 20:17

Vandaag kreeg ik een appje dat ons paard had gemest op de poetsplaats en dat er iets vreemds in de mest zat. Paard verkeerd in blakende gezondheid, toont absoluut niet ziek.

De ‘patiënt’
Afbeelding

En het bericht:

Vanmiddag op poetsplaats mestte Cas. In zijn mest trof ik het volgende aan, zie foto. Ik heb de foto’s meteen even naar onze dierenarts geappt, die vond het zeer bijzonder. Ik heb het bewaard.
Is het een idee dat je dit even naar jouw eigen dierenarts stuurt om te laten onderzoeken? Even uitsluiten dat het niets ernstigs is?
Het is iets met haarvaatjes/bloedvaatjes en een dunne, schaalachtige, buitenkant. Als een vogelei. Maar het lijkt me knap als hij een ei zou hebben opgegeten, en dat het dan ook nog zo er uit zou komen...

Heeft iemand zoiets ooit gezien en enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paard is uiterst kieskeurig met wat hij voorgeschoteld krijgt, kan mij haast niet voorstellen dat het een vogelei is. Gras wat erbij zit ziet er ook een beetje te groen uit nog vind ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:20

Bijzonder! Weer een ‘wat zit er in de mest van mijn paard-raadsel’.
Als het echt uit de mest kwam dan zijn er maar 2 opties: of hij heeft het opgegeten en het komt er weer uit, of het komt van binnenuit het paard, iets uit de darmen.

Foaly

Re: Wie o wie weet wat dit is? Mysterieus ei in mest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:22

Volgens mij zijn er best wel paarden die een eitje lusten hoor... En dit ziet er idd uit als een (bevrucht) eitje, met kuikentje en al :(:)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:27

Ik heb werkelijk geen idee, ben wel benieuwd of dit mysterie ontrafeld gaat worden.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 20:28

Suzanne F. schreef:
Bijzonder! Weer een ‘wat zit er in de mest van mijn paard-raadsel’.
Als het echt uit de mest kwam dan zijn er maar 2 opties: of hij heeft het opgegeten en het komt er weer uit, of het komt van binnenuit het paard, iets uit de darmen.

Mestplaats is altijd super schoon dus kwam echt uit de mest, dus idd gegeten of uit het lichaam zelf. De vraag was meer wat :Y) Ik ga het morgen maar eens van dichtbij bekijken.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 20:29

Foaly schreef:
Volgens mij zijn er best wel paarden die een eitje lusten hoor... En dit ziet er idd uit als een (bevrucht) eitje, met kuikentje en al :(:)

Arme Alfred :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:34

Ik vind dit ook verdacht veel op een Alferd Huismus lijken... Tja, darmen van paarden zijn nu eenmaal niet ingesteld op verteren van vogeleitjes, dus dat het redelijk compleet er weer uit komt vind ik wel weer kloppen...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:51

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 21:05

Foaly schreef:
Dit komt trouwens van Tumblr, dus geen idee hoe betrouwbaar dit is. Maar TS, ik zou maar uitkijken als ik jou was :')

[ [url=m/sEkBQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

en de beste:

[ [url=m/NNqNUc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze halen btw deze link aan, dus er heeft wel iemand 'onderzoek' naar gedaan: http://thehorseaholic.com/the-forgotten-story-of-meat-eating-horses/#

Hmm hij probeerde laatst wel een hapje van mijn hond te nemen }:0

Ik heb zojuist een foto over de mail gekregen met een hogere resolutie zodat je goed kan inzoomen. Je ziet duidelijk een schaal dus ben bang dat hij toch een vogelei te pakken heeft gehad en dat dit idd niet door paardendarmen verteerd worden. De dierenbeul }>