Allergie voor voermijt, gras en pollen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

Allergie voor voermijt, gras en pollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 22:13

Hooii,

Ik heb samen met een vriendin sinds september een New Forest pony van 5 jaar. Toen we haar kochten was ze drachtig en in november heeft ze een veulen gehad. Op het moment dat we haar kochten dachten we dat ze zomereczeem had omdat ze al haar manen, staart, voorpluk en haar op haar komt had afgeschuurd.

We hebben haar in oktober later laten testen omdat ze zo erg bleef jeuken en ze bleek allergisch te zijn voor pollen, gras en voor voermijt. Ze heeft geen zomereczeem. Omdat ze drachtig was en het voer aanpassen niet handig was op dat moment besloten we het aan te kijken tot na de bevalling en daarna te gaan kijken wat we ertegen konden gaan doen, maar na de bevalling was alle jeuk weg en is al het haar weer mooi terug gegroeit.

Nu zijn we een half jaar verder en is ze weer begonnen met jeuken, we denken dat dit door de pollen en het gras komt en zijn begonnen met puur pollen druppels en het voer invriezen tegen de voermijt. Helaas lijkt dit nog niet heel erg te helpen en ben ik op zoek naar tips hoe we het aan kunnen pakken en wat we kunnen aanpassen van het voer. Ik kan weinig vinden over oplossingen tegen deze allergien en ben wel benieuwd naar wat meer ervaringen.

Ze staat nu gewoon op drie keer per dag een kwartje basisbrok, dit vriezen we van te voren in en sinds vorige week zijn we begonnen met de puur pollen druppels. Op stal krijgt ze drie keer per dag kuil en overdag staat ze een paar uur op de wei. We willen misschien ook nog pavo vital erbij geven, ze is heel druk met haar zoutblok en denken dat dit nog een goede aanvulling zou zijn :)

Heeft er nog iemand goede tips of ervaringen? Alles is welkom!

Utixo

Re: Allergie voor voermijt, gras en pollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:18

Probeer eens gewoon hooikoortsmedicijnen van de drogist. Even googlen voor de juiste dosering, uit mijn hoofd 10mg per 100kg paard, maar pin me daar niet op vast.