EHBO set samen stellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EveluvSmiley

EHBO set samen stellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 17:12

Ik kon zo snel niks vinden hier over maar wat hebben jullie allemaal in jullie EHBO set?
Ik heb nu : Maandverband (voor als ze erg bloeden) Oude handdoeken, Vaseline, Uierzalf, Pincet, Handschoenen en een Thermometer.
Ik ga nog een teken pen, groene klei en acederm halen.

dioni

Re: EHBO set samen stellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:21

Rol vetrap verband. Betadine. Honingzalf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:48

I.p.v. maandverband Animalintex. Idd Vetrap elastisch verband paar rolletjes. Stuk touw, schaar, Imaverol, Betadine shampoo/scrub, Jodium

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:37

Interessant topic! Ik vraag me alleen wel af wat er in uierzalf en honingzalf zit. Zelf zou ik niet zo snel iets op een open wond smeren...

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:40

Colosan misschien nog erbij? Ik heb ook pleisters erin voor mezelf als ik weer onhandig ben! :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:12

swartbeessie schreef:
Interessant topic! Ik vraag me alleen wel af wat er in uierzalf en honingzalf zit. Zelf zou ik niet zo snel iets op een open wond smeren...

Nee maar uierzalf is wel handig voor in de EHBO doos voor schrale mondhoekjes en honingzalf is voor wonden erg goed.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:37

Dettol/betadine, coolinggel, onderbandages en bandages (als een paard zich flink verstapt kun je gelijk strak in bandageren zodat hij niet meer kapot loopt), schaar, verzachtende zalf calendula/uierzalf, rolletje verband, breekbaak coolpack (die worden koud als je ze breekt).
Ik heb nog wel meer maar kom er zo even niet op. Ik heb het standaard in mijn trailer liggen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:49

Watten, handschoenen, pincet, verband, bandages, scherpe schaar, 50 ml spuit, Betadine schampo, Betadine zalf, vetramil zalf, acederm, alcohol of iets anders ontsmettend, gaasjes, scheerapparaat, Verder heb ik nog wat verzamelde 'oude' medicatie.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:18

Ik verplaats dit topic naar Medisch.

EveluvSmiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 00:12

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Medisch.

Excuus, had de topic lijst niet goed bekeken. ^_^

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 00:27

Als je plakkend verband erin wilt hebben, action verkoopt ze ook. Werkt zelf ook goed bij je eigen als vervaning van een pleister en is makkelijker als het nat wordt.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:40

Binnenband van een fiets!

En waarom?......voor als je een slagaderlijke bloeding hebt wat je dan iets boven de wond kan afbinden.

Heb zelf een slagaderlijke bloeding mee gemaakt letterlijk net boven de hoef. Zelf snel bandage er strak omheen getrokken maar daar ging het gewoon doorheen. Kreeg hem niet goed dicht.
Da adviseerde mij na die tijd gebruik de binnenband van een fiets, deze is rekbaar en kun je dus goed mee afbinden om het bloeden te stoppen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:57

Een tekentang is ook wel fijn erin. En let erop dat je je paard ook eens een aantal dagen achter elkaar temperatuurt op dezelfde tijd, liefst een aantal keren 's ochtends en een aantal keren 's avonds, zodat je weet wat de normale temperatuur ongeveer is en zodat het paard eraan gewend is als het eens nood geeft.
Bedenk wel dat Animalintex, Vetwrap, Betadine, Acederm, Vetramil etc. een bepaalde houdbaarheidsdatum hebben en dat je het na die tijd dus eigenlijk zo weg kan gooien.
Gewone watten zou ik niet zo snel gebruiken, die pluizen nogal, daar gebruik ik wattenschijfjes voor, die pluizen niet.
Vette watten kan je gebruiken onder verband als Vetwrap.

Toch zou ik je aanraden als het weer eens ergens gegeven wordt een EHBO-Cursus voor paarden te volgen, ik heb er een aantal jaren geleden eentje in Ermelo gevolgd ( 4 avonden) en daar leer je tenminste ook hoe je verband goed aanlegt, dat je nooit iets op een wond moet doen waar je de dierenarts bij haalt, hoe je een wond het beste kan afspuiten etc. Basisdingen, maar wel goed om dat goed te doen voordat je het paard er verder mee van huis brengt.