Mijn merrie heeft vorig jaar rond deze tijd een blessure gehad aan haar voorbeen. Er zat plotseling een ei op haar been en de dierenarts constateerde dat er vocht zat in het kapje waar de pezen samen komen. 4 weken rust en daarna 4 weken stappen en daarna rustig opbouwen. Drama. Als gepassioneerd paardenmeisje was dit voor mij echt een drama maar dat ter zijde. Na afloop van die periode was het been dunner, maar was het ei nog steeds aanwezig.
Nu heb ik vorige week haar benen geschoren en ze ontdaan van een centimeters dikke wintervacht en kwam ik weer een ei tegen. Dus ik was in paniek en weet niet wat ik moet doen.
Even ter informatie: ze is niet kreupel, nooit geweest ook, het is niet warm, de bult zelf is hard, de zijkant is zacht.
Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die te maken hebben gehad met zo'n soort blessure en die daar een bult aan over hebben gehouden die nooit meer weg gaat. Want de dierenarts vertelde mij dat er littekenweefsel gevormd zou worden en dus zichtbaar zou blijven.
De foto met de grijze bak op de achtergrond is nu. De andere foto is vorig jaar. even ter vergelijking.
Alvast bedankt!!