Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
genja schreef:Verhuizing is 1 van de factoren doe eczeem kunnen veroorzaken . Als het nog maar zo kort bezig is kan je inderdaad proberen te verhuizen naar een plek met minder ‘druk’ midden in bos wel ook 1 factor namelijk
StillAngel schreef:Hoi!
Ik heb sinds een maand een leuke haflinger van 12 jaar oud. Sinds ze bij mij is jeukt ze heel erg en het wordt alleen maar erger. Ze heeft nooit een verleden van exceem of jeuk gehad terwijl ze op best veel plekken heeft gestaan. Ik sta wel midden in het bos en redelijk dichtbij het water.. Dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Is het zaak om z.s.m. te verhuizen om zo 'echt' exceem voor te zijn of heb ik nu al gewoon pech en moet ik ermee 'dealen'?? Ik zou het echt flink balen vinden, aangezien ik specifiek een paard zonder gebrek zocht..
StillAngel schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ze krijgt geen brok erbij en is juist een mooie slanke haflinger. Ze staan vooral op een zand track met een arm weiland erachter.
[ [url=m/KJF8WU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh ja en soms een netje hooi.
Gizeppie schreef:StillAngel schreef:Hoi!
Ik heb sinds een maand een leuke haflinger van 12 jaar oud. Sinds ze bij mij is jeukt ze heel erg en het wordt alleen maar erger. Ze heeft nooit een verleden van exceem of jeuk gehad terwijl ze op best veel plekken heeft gestaan. Ik sta wel midden in het bos en redelijk dichtbij het water.. Dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Is het zaak om z.s.m. te verhuizen om zo 'echt' exceem voor te zijn of heb ik nu al gewoon pech en moet ik ermee 'dealen'?? Ik zou het echt flink balen vinden, aangezien ik specifiek een paard zonder gebrek zocht..
Mijn paard heeft precies hetzelfde. Paard is verhuisd naar bosrijke omgeving en reageert enorm op de vliegen maar ook verandering van voer. Hij heeft enorme kriebels.. Ik heb hem wel ingepakt voor de zekerheid, maar het wordt nu al minder de kriebels (na 2 weken).. het is niet zo dat een paard na een beetje jeuk een eczemer is. Ik heb een Gelders paard die geen aanleg heeft voor eczeem, maar wel even last heeft van de knutjes..
genja schreef:Dat is een van de redenen dat wij bij verkoop nooit 100% geven op geen eczeem.
Je kan zeggen dat ze bij ons een giga eczeem gebied nog nooit last gehad hebben.
Maar een verhuizing wat stress geeft, ander gras/hooi en evt ander voer kan zomaar de trigger zijn om wel eczeem te ontwikkelen
StillAngel schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ze krijgt geen brok erbij en is juist een mooie slanke haflinger. Ze staan vooral op een zand track met een arm weiland erachter.
[ [url=m/KJF8WU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh ja en soms een netje hooi.