Vanaf kleins af aan heeft ze af en toe rond deze periode dat haar knieën (vooral links achter) op slot schieten. Naarmate het weer warmer word krijgt ze er steeds meer last van.
Nu is het deze week al zo erg dat ze amper kan lopen omdat ze beide om de haverklap op slot zitten.
De dierenarts heeft mij vorig jaar geadviseerd de achterhand te trainen d.m.v heuvels en zwaar zand, maar dit heeft helaas niks geholpen.
Ik snap dat ze in de groei zit maar het blijft vervelend voor haar en ik vind het enorm sneu om haar zo te zien, zeker omdat het voor het paard zelf ook pijnlijk is!
Nu heb ik meerdere oplossingen gehoord als het inspuiten met anabolen, inspuiten om littekenweefsel te maken of de pees(middelste band) door te snijden.
Vrijdag komt de dierenarts om te kijken wat de beste optie is, maar ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft en hoe het is opgelost!
Ze staat al heel lang extreem binnendoor bekapt maar dit verminderd het probleem bijna niet. Aangezien ik best bezorgd ben hoop ik op wat gerustellende ervaringen