Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diddykong schreef:Verwacht t niet, zijn ten eerste rare plekken voor een schimmel. Die zitten vaak op plekken waar t wat vochtig is of op het hoofd. En meestal begint schimmel met kale plekken. Bij mijn paarden althans. In een bosgebied zitten echt veel meer ongedierte en steekbeesten, dus ik denk echt dat dat het is. Zo ziet mijn paard er ook uit als ze gestoken is namelijk.
Diddykong schreef:Dat ziet er dan meer uit als een schimmelplekje. Maar kan net zo goed wat geschuurd zijn of door verharen. Houd het in de gaten, een schimmelinfectie breidt zich uit, ik had er vorig jaar last van en toen kon ik echt plukjes haar lostrekken. Ook kreeg ze toen een kaal hoofd. Een keer wassen met imaverol en het was met een goede week een stuk minder. Als er schimmel heerst op je stagebedrijf (staat je paard daar ook?) Wees dan voorzichtig met dekjes, singels, halsters en borstels delen en aai geen andere paarden voor je jouw paard aait. Maar nog steeds denk ik niet dat de bulten met een schimmelinfectie te maken hebben.