Mijn merrie is (alweer) hengstig en vandaag viel mij een zwarte bobbel op toen ze weer eens stond te knipperen. Weet iemand wat dit is? Ik vind sowieso dat ze, nadat ze vorig naar een veulen heeft gekregen, erg vaak hengstig is. Is dat normaal? http://boktimg.nl/img/m/IjpPCh.jpg
Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-05-19 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Foto in link geplaatst
Hoe vaak is ze hengstig na het veulenen? normaal zijn ze om de 3 weken hengstig en in de winter niet. (sommige merries wel) in het voorjaar kunnen ze soms wat extremer hengstig zijn/ worden.
Als de cyclus afwijkt dan zijn er wat wel middelen die de cyclus weer kunnen reguleren. En sommige merries zijn/ worden de zogenoemde "pismerries".
Ze lijkt nu om de week hengstig te zijn, als dit zo door blijft gaan ga ik kijken wat ik eraan kan doen. Heb wel gelezen dat het in het voorjaar veel langer kan duren maar dat moet dan tijdelijk zijn.
Naar aanleiding van haar clitoris heb ik de foto doorgestuurd naar de kliniek omdat ik deze nog nooit zo heb gezien. Het is dus idd haar clitoris maar omdat die gepigmenteerd is kan deze veranderen van structuur. Is nu nog mooi glad maar als hij bloemkoolachtig word dan kunnen er tumoren vormen en dan moet er wat aan gedaan worden. Maar nu verder geen zorgen
Ben voor de zekerheid toch naar de kliniek geweest vandaag, vond het zo raar en had het nog nooit gezien bij dr. Er was idd niks vreemds Tegen dr hengstigheid kwam ze met allemaal ontzettend dure opties aanzetten.. zucht.. Kan me altijd even verdiepen in Provarium Breeding
Regumate werkt sowieso goed, hoor ook wel goede dingen over Puur Oestro Provarium Breeding ken ik dan weer niet
Is ze überhaupt eigenlijk veranderd in haar hengstigheid? Heb wel eens meegemaakt dat merries wat op de eierstokken ontwikkelen waardoor hengstigheid en gedrag ineens flink veranderen.
Naf Oestress zou je kunnen proberen, de vloeibare vorm geeft het snelst resultaat.
Splinterz
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 15:45
Eigelijk is ze sinds het veulen wat heftiger tijdens hengstigheid. Normaal bokt ze nooit, laatst kreeg ik elke keer als ik mn been maar iets aanlegde een bok. Maar de andere keer is ze niet vooruit te branden. Ze is dan iig alles behalve stabiel! Ik kijk dit nog even aan en zal ook eens kijken naar NAF en Puur. Bedankt voor de tips!
pien_2010
Geplaatst: 29-05-19 16:02
Captain schreef:
Zo leer je elke dag weer wat..
+1. Heb nog nooit dit gezien bij mijn merrie, maar tja die is ook pas één keer zichtbaar hengstig geweest in haar leven, en dat was toen ze een knappe merens hengst zag. Die hebben we toen maar eventjes opgeborgen in een goede afgesloten stal Verder nog nooit één zichtbaar teken heeft ze laten zien. Behalve dan op het moment suprême voor haar. Dus ik vind het wel gemakkelijk. Wil toch geen veulen.