Mijn paard heeft eigenlijk al een tijdje dunne en plakkerige mest.. We zijn in korte tijd een paar keer verhuisd er op de huidige stalling stond hij wat meer in het gras dan de vorige stallen. Dus ik dacht dat het aan de stress van het verhuizen zou liggen en aan de overgang naar het gras..
Eind Februari zijn we verhuisd naar de huidige stal. Vorige stal stond hij 5/6uurtjes in de wei en op de huidige stal stond hij zo'n 10/12u per dag op de wei, met meer gras. Hij kreeg toen al wat dunnere mest, maar dat leek mij erg logisch.
Maar begin April had hij nogsteeds dunne en plakkerige mest. Toch even nagedacht en in overleg met de staleigenaresse staat hij nu ongeveer een maandje in de paddock met een hooiruif waar een hele baal hooi in staat. Op stal heeft hij ook een slowfeedernet, dus eigenlijk heeft hij nu 24/7 onbeperkt ruwvoer tot zijn beschikking. Maar hij blijft dunne mest houden. Het word al iets beter, maar het zijn nog geen mooie mestballen.
Het is een 4-jarige ruin welke 24/7 beschikking heeft over ruwvoer en nu dus niet meer op het gras staat. Hij krijgt verder een halve kilo brok per dag, aangezien hij vrij weinig doet op dit moment. Hij ziet er goed uit, glanst mooi en zit lekker in zijn vel.
Ik heb hem nog Optima Forma van de paardendrogist gegeven, in de hoop dat dat misschien iets zou helpen. Maar helaas vind 'ie 't niet lekker. Dus hij eet t niet echt

Ik weet dat bokt geen DA is. Maar wie weet heeft iemand een tip of een supplement wat kan helpen.. Of misschien denk ik te simpel en heeft de verhuizing etc toch nog best wat indruk achtergelaten..