Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WenShetland schreef:Hoi,
Ik kreeg twee maanden geleden een berichtje van de staleigenaar dat de paarden wormen hadden en dat we ze allemaal moesten ontwormen. Nu doe ik dit sowieso elke 3 maanden preventief en was het ook wel weer tijd om te ontwormen. Dus ik heb haar een kuur gegeven. nu kreeg ik net weer een bericht dat er wormen in haar mest zitten. Hoe kan dit? Zijn er wormen die resistent zijn tegen de kuur? Ik zou graag wat informatie hierover lezen want zit even met mijn handen in het haar.
Groetjes!
Marije_jiplover schreef:Zichtbare wormen in de mest klinkt bijna als spoelwormen, de andere wormen kun je met het blote oog in de mest eigenlijk niet zien.
De spoelworm is resistent voor avermectinen, dus de standaard wormkuren met ivermectine en de "zware" met moxidextine helpen daar niet tegen.
Mocht het niet om zichtbare wormen gaan, maar uit mestonderzoek gebleken zijn, dan zou ik degene die het onderzoek gedaan heeft, vragen welk type wormeitjes zijn gevonden en hoe te ontwormen nu.