Duivelsklauw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sylschenk

Duivelsklauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 07:28

Ik geef mijn paard al geruime tijd, denk zeker al bijna twee jaar duivelsklauw. De devils relief van Naf. Nu zei laatst iemand dat dat slecht zou zijn voor de nieren van het paard. Wie geeft er ook al langere tijd deze duivelsklauw of weet dat het niet goed is om langere tijd te geven? Kan er zelf niet veel over vinden.

marley93

Re: Duivelsklauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:47

Ik heb het ongeveer drie jaar lang elke dag aan mijn oudje gegeven. Persoonlijk niks aan haar gemerkt wat op nierproblemen zou wijzen.

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:10

Van wat ik weet heeft Duivelsklauw ook werking bij nierproblemen, zeker omdat devils relief een samenstelling is van meerdere kruiden is het misschien mogelijk dat het wel wat doet in dat gebied wat mogelijk op lange termijn niet goed kan zijn? Er zitten namelijk wat tincturen in van kruiden die ook nierwerking stimuleren en mogelijk geven die problemen op lange termijn bij bepaalde paarden? Maar daar weet ik het fijne iet van. Ik eb nooit wat gemerkt bij de paarden die het langere tijd gebruikte maar dat was gewoon alleen gedroogde duivelsklauw.

Misschien kun je aan diegene vragen of ze weet hoe dat komt, of waar je er meer over kan vinden? Ik vind er verder ook niks over en je zou denken dat als het echt problemen geeft dat er wel informatie over te vinden valt. Ik vind het altijd zo lastig als mensen zeggen: "zus of zo is niet goed" en er vaak geen andere uitleg bij kunnen geven dan: "dat heb ik ergens gehoord". Ik wil het wel serieus nemen, maar als ik er verder niks over kan vinden, dan ben ik nog niet veel wijzer want vaak hebben mensen ook de mening dat iets slecht is afgezien of het daadwerkelijk slecht is of niet.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:40

Je zou bij de paardendrogist kunnen informeren, misschien. Die kunnen vaak wel veel vertellen over dit soort dingen. :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:55

Contacteer je dierenarts hierover!

Ik heb een poos zuivere duivelsklauw gegeven, nu wel geen jaren opeenvolgend, maar daarvan nooit bijwerkingen bij mijn paard gehad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:12

Duivelsklauw (Harpagophytum procumbens) komt voor in zuidelijk Afrika. Er zijn aanwijzingen dat het wortelextract van deze plant pijnklachten bij artrose kan verminderen. Bij kortdurend gebruik geeft duivelsklauw weinig bijwerkingen. Soms komen klachten als hoofdpijn of diarree voor. Mogelijk beïnvloedt het kruid daarnaast de hartslag, het bloedsuikergehalte en de werking van een aantal medicijnen, zoals bloedverdunners en maagzuurremmers. De onderzoeken waar dit uit blijkt, zijn klein en niet goed opgezet, waardoor meer onderzoek nodig is. Het is ook niet bekend of duivelsklauw werkzaam en veilig is bij gebruik langer dan vier maanden. Raadpleeg eerst altijd een arts of apotheker, zeker bij andere aandoeningen.

Even van internet geplukt.
Op google staat wel info over langer gebruik van duivelsklauw.

Mijn merrie werd bij langer gebruik wat nukkig,bozig en gaf pijn in de darmen aan.
Ik gaf ook devils relief.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:34

Volgens mij kan het weinig kwaad bij een normale aanbevolen dosering. Er zijn er veel 'het kan' en 'mogelijk' bij de bijwerkingen. Als je paard nu niets aangeeft als genoemd, dan is er geen reden te stoppen, maar een stopweek mag natuurlijk wel. Effect merk je snel genoeg.

https://www.isditwelgezond.nl/duivelsklauw/

sylschenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 16:47

Ik heb ook de dierenarts gevraagd.Die zei dat hij ook niets wist van nierproblemen. Wel milde diaree als bijwerking maar was ook alleen getest op gebruik van 4 maanden en niet langer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:22

Ik geef mijn oude merrie al 3 haar dagelijks duivelsklauw. Gedroogde vorm, zonder iets erbij. Niets bij haar wat op bijwerkingen duidt.
Een jaar of twee geleden eens een korte stop ingebouwd, maar dat doe ik niet weer. Ze veranderde van een vrolijk paard in een zielig vogeltje. Ze had overduidelijk pijn.
Dus zo lang het kan krijgt ze duivelsklauw.

sylschenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 07:28

Bedankt voor de reacties,
Ik probeer een poosje te stoppen, kijken hoe dat gaat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:25

mijn paard met artrose heeft het zeker 5jr achter elkaar gehad en kreeg er niks van.....

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:39

Mijn oudje met artrose krijgt het ook al een jaar of 4. Ik wissel wel regelmatig van merk en vorm (gedroogd - vloeibaar).

misty4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:34

Ik heb het een tijdje gebruikt die van Horseflex. Maar die van mij kreeg er maagklachten van. En hele zuur ruikende mest. Mee gestopt en de zure lucht verdween ook.