Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skippy01 schreef:Zelf voer ik al een tijdje marstall force. Nu ben ik toevallig gister overgegaan op een proefverpakking VS200, omdat het verhoogde seleniumgehalte, vit.E gehalte en koper en zink gehalte kan helpen bij wat jeuk op haar buik.
Jouw arbeid is denk ik niet per se intensief, matige arbeid is dat voor mij nog. Dat redden ze wel op vitaminekorrel plus een beetje lijnzaadbrok
Haver zou met een dag of 3 uit het systeem moeten zijn. Dan is het écht wel uit de darmen, de energie ervan. Maar de darmbalans kan wat tijd nodig hebben om te herstellen. Daar kun je wel een dag of 10 voor rekenen.
Rover77 schreef:Bedankt! Ik ben vorig jaar gestart met Marstall Force, maar dat at hij nietIk zal eens kijken naar lijnzaadbrok.
Skippy01 schreef:Rover77 schreef:Bedankt! Ik ben vorig jaar gestart met Marstall Force, maar dat at hij nietIk zal eens kijken naar lijnzaadbrok.
Er zijn er meer die het niet eten. Er zijn natuurlijk veel merken. Vitalbix eten ze vaak beter - die van mij kan alleen niet tegen luzerne. Je kunt ook pavo vital proberen, die is ook op veel plaatsen verkrijgbaar. Er zijn gelukkig tegenwoordig veel vitaminekorrels om uit te kiezen.
Als online geen probleem is, is er ook nog bijv. Je Paard Gezond En Fit, of VS200, of Dodson&Horrell, of Equilin Balancer...
Er zijn altijd vitaminekorrels te vinden die jouw paard passen
Skippy01 schreef:Er is veel verschil tussen de korrels. Op voervergelijk.nl kun je ze opzoeken en de gehaltes uitlezen.
Sommigen zitten hoog in ijzer, anderen laag. Sommigen hoog in selenium, andere laag. etc. Van sommigen voer je 300 gram per dan, van anderen 100 gram per dag.
Dat staat gelukkig wel bij het product uitgelegd.
Amanda schreef:Ik zou inderdaad eens starten met een vitaminebrokje en kijken wat dat doet
Je hebt verschillende. Mijn ervaring met Vitalbix en Metazoa waren wat minder. Maar dat is per paard verschillend. Ik voer nu al jaren Marstall Force. Dat gaat super. Hij eet het alleen niet zo, dus ik meng het door muesli. Lijnzaadbrokje zou ook zeker een optie zijn, maar ik zou in de basis starten met de vitamines.