Bruine en witte korrels rond de hoef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sparkSof

Bruine en witte korrels rond de hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 18:03

Mijn tinker heeft bij zijn sokken (voor) bruine korrels (lijkt op modder) op een stuk gemengd met witte korrels! Voornamelijk bij de kogel maar ook op de kroonrand. Het is moeilijk te zeggen wat het is aangezien het ook dus op modder lijkt! Er zit ook een enorm gat! Ik vraag daarom hulp. Het is mijn verzorg/bijrijd dus mocht het ernstig zijn zal ik de eigenaar vragen om de dierenarts erbij te halen!

sparkSof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 18:03

sparkSof schreef:
Mijn tinker heeft bij zijn sokken (voor) bruine korrels (lijkt op modder) op een stuk gemengd met witte korrels! Voornamelijk bij de kogel maar ook op de kroonrand. Het is moeilijk te zeggen wat het is aangezien het ook dus op modder lijkt! Er zit ook een enorm gat! Ik vraag daarom hulp. Het is mijn verzorg/bijrijd dus mocht het ernstig zijn zal ik de eigenaar vragen om de dierenarts erbij te halen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:06

Lijkt op mok/rasp. Je zou even goed op de huid kunnen kijken of je daar wondjes, kloofjes oid ziet.

Andere mogelijkheid is een enorme productie van huidvet, maar reactie op mok is een grotere kans

RAZZ

Re: Bruine en witte korrels rond de hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 00:35

Het lijkt inderdaad op mok, misschien zou je eens samen met de eigenaresse kunnen kijken? Ik zou dan eens beginnen met het wassen van de benen met betadine. Elke dag insmeren met zinkzalf en de benen zoveel mogelijk droog houden en droog maken.