Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Ik zou toch nu zo snel mogelijk laten uitzoeken wat ze heeft en of er misschien sprake is van een oude blessure. Daar moet je echt heel snel voor zijn de meeste dateringstermijnen zijn max 3 maanden.
Dus opladen, naar de kliniek en daar goed laten onderzoeken. Om de aanhechting diepe buiger goed te kunnen zien is een MRI nodig. Als het de aanhechting diepe buiger is ben je echt in de aap gelogeerd. Dergelijke blessures komen zelden goed. Duimen dat het dat niet is.
anjali schreef:Babootje schreef:Ik zou toch nu zo snel mogelijk laten uitzoeken wat ze heeft en of er misschien sprake is van een oude blessure. Daar moet je echt heel snel voor zijn de meeste dateringstermijnen zijn max 3 maanden.
Dus opladen, naar de kliniek en daar goed laten onderzoeken. Om de aanhechting diepe buiger goed te kunnen zien is een MRI nodig. Als het de aanhechting diepe buiger is ben je echt in de aap gelogeerd. Dergelijke blessures komen zelden goed. Duimen dat het dat niet is.anjali schreef:Als het dat zou zijn,zou de verkoper het paard dan moeten terugnemen?
BlackMagic17 schreef:WoW vind het echt super dat iedereen zo snel reageert en mee denkt. Bedankt hiervoor!
Het paard staat soms op het voetje en soms ontlast ze het voetje.
Wij zijn Inpresiepe bereid om het paard ruim de tijd te geven en te laten herstellen. De verkoper heb ik destijds gelijk contact mee gehad maar die bleef bij zijn woord dat het paard goed was bij verkoop. Toch is het niet OK dat het paard de tweede week al kreupel loopt. Ze is daarna weer verbeterd maar daarna ook weer terug gekomen. Ze heeft hier niets geks gedaan of verstapt of iets.
Op dit moment is kliniek geen optie omdat wij het paard met geen mogelijkheid de trailer op kunnen laden ivm de pijn. (Druk op het voetje). Op stal laten komen met mobiele Apparatuur is nu echt alle enige optie of laten sederen.
BlackMagic17 schreef:Wij zijn Inpresiepe bereid om het paard ruim de tijd te geven en te laten herstellen. De verkoper heb ik destijds gelijk contact mee gehad maar die bleef bij zijn woord dat het paard goed was bij verkoop. Toch is het niet OK dat het paard de tweede week al kreupel loopt. Ze is daarna weer verbeterd maar daarna ook weer terug gekomen. Ze heeft hier niets geks gedaan of verstapt of iets.
Op dit moment is kliniek geen optie omdat wij het paard met geen mogelijkheid de trailer op kunnen laden ivm de pijn. (Druk op het voetje). Op stal laten komen met mobiele Apparatuur is nu echt alle enige optie of laten sederen.
anjali schreef:Een theorethische vraag van mij,ik wil niet insinueren dat dat hier gebeurd zou kunnen zijn:Als een paard is ingespoten met iets om kreupelheid te verbergen, komt dat dan aan het licht tijdens de aankoopkeuring?
Babootje schreef:BlackMagic17 schreef:Wij zijn Inpresiepe bereid om het paard ruim de tijd te geven en te laten herstellen. De verkoper heb ik destijds gelijk contact mee gehad maar die bleef bij zijn woord dat het paard goed was bij verkoop. Toch is het niet OK dat het paard de tweede week al kreupel loopt. Ze is daarna weer verbeterd maar daarna ook weer terug gekomen. Ze heeft hier niets geks gedaan of verstapt of iets.
Je weet natuurlijk nooit of een paard iets geks gedaan heeft, want je bent er niet de hele dag bij.
Maar als ze zo pijnlijk is denk ik dat je niet moet afwachten met uitzoeken wat er aan de hand is.
De meeste kreupele paarden laten zich wel laden. Als dat echt niet gaat, dan kun je de DA vragen om te komen uitverdoven en haar dan laden.
BlackMagic17 schreef:Dank voor snelle reacties
Er worden tijdens de klinische keuring buigproeven gedaan maar ik heb verder geen pees echo / scan laten maken. Dit is echter ook niet echt gebruikelijk maar zo zie je maar weer dat een keuring niets uitsluit...
Vergeten te vermelden dat tijdens het kreupelheid onderzoek de voet is uit verdoofd en het paard toen goed liep.
Vandaag ontdekte ik een dikke hoefbal en veel vocht in de kootholte. Ik denk nu zelf of een ontsteking/blesure in diepe buiger of misschien een ontsteking in hoefbal?
Hierbij een foto
bigone schreef:Paard is gekeurd terwijl je erbij was?? En klinische keuring met uitverdoving?? Hoe moet ik dat zien??