Tarieven inslapen paard Overijssel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Tarieven inslapen paard Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:24

Goedendag,

Gezien ik helaas mijn pony moet laten inslapen ben ik benieuwd wat hiervoor in de omgeving van Overijssel (Nijverdal) de tarieven zijn. En welke dierenarts hier fijn de tijd voor neemt. Heb iniedergeval dierenarts Nijverdal-Hellendoorn al bericht gedaan en Arthur dierenkliniek. Wacht hun reactie ook even af. De afvoer regel ik zelf.

Anoniem

Re: Tarieven inslapen paard Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:26

Ik denk dat je ongeveer rond de 100 euro zit

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:29

Heb je geen dierenarts die al vaker bij je pony is geweest?
Denk dat de tarieven onderling niet veel uiteindelijk uit een zullen lopen en dus zou ik kiezen voor een vertrouwd persoon, ongeacht of dat wat meer of minder kost

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:31

dieseltje schreef:
Heb je geen dierenarts die al vaker bij je pony is geweest?
Denk dat de tarieven onderling niet veel uiteindelijk uit een zullen lopen en dus zou ik kiezen voor een vertrouwd persoon, ongeacht of dat wat meer of minder kost

Nee nog nooit geen dierenarts bij hem gehad heb hem zelf ook nog niet mega lang (2 maand) en zit helaas een lang verhaal achter waardoor we besloten hebben hem in te laten slapen. Kosten laat ik het idd niet van af hangen moet vanaf mijn kant wel goed voelen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:34

Toch gek dat bij huisdieren de tarieven zoveel hoger liggen. Hond thuis ingeslapen een kleine 200 euro voor hond van 20 kilo.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:37

sterregoud schreef:
Toch gek dat bij huisdieren de tarieven zoveel hoger liggen. Hond thuis ingeslapen een kleine 200 euro voor hond van 20 kilo.

Jaa klopt soms zijn de tarieven erg verschillend zag laatst nog ergens iemand die had voor een castratie kat veel meer moeten betalen dan de sterrelisatie van haar kleine hond. Soms erg raar bedacht de tarieven haha.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:37

Hier was het tarief voor euthanasie: € 75,40 ex. (Noord Holland)
Vergeet niet dat er nog voorrijkosten bij komen en waarschijnlijk ook wel een consult, zeker als het beest nog nooit een dierenarts gezien heeft. Bovenstaande prijs was echt alleen de handeling euthanasie. Incl consult zat ik rond de €100 ex.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:38

Ik was 197.50 kwijt voor het inslapen aan huis in Haarle, daarna voor het ophalen en verwerken zo uit mijn hoofd 47.50 euro door de Rendac. Ging hierbij om een 4 jarige hengst van 1.75m

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:43

Vorig jaar maart was ik 277 euro kwijt voor inslapen aan huis in Heemskerk (NH). ik viel bijna van mijn stoel 8)7

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:56

Cheytjuh schreef:
Ik was 197.50 kwijt voor het inslapen aan huis in Haarle, daarna voor het ophalen en verwerken zo uit mijn hoofd 47.50 euro door de Rendac. Ging hierbij om een 4 jarige hengst van 1.75m

Bij mij zou het om een shetlander gaan. Bij welke dierenarts heb je het laten doen? Rendac is idd duurste niet.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:56

Autumnn schreef:
Vorig jaar maart was ik 277 euro kwijt voor inslapen aan huis in Heemskerk (NH). ik viel bijna van mijn stoel 8)7

Oeh ja dat kan ik begrijpen daar schrik je inderdaad wel even van

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:04

Kristy1998x schreef:
Cheytjuh schreef:

Bij mij zou het om een shetlander gaan. Bij welke dierenarts heb je het laten doen? Rendac is idd duurste niet.

Toendertijd dierenarts Haarle : http://dierenartsenpraktijkhaarle.nl/

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:18

Cheytjuh schreef:

Ik zelf vind haarle het fijnst! Heel aardig vrouwtje met veel begrip en neemt er de tijd voor. Niks overhaast en snap heel goed alle gevoelens die je gaat hebben. Heb een x een dag met haar meegelopen en ze nam echt de tijd om alles uit te leggen, geduld voor de beesten en heel vriendelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:22

sterregoud schreef:

Sterker nog... het inslapen van mijn paard (600kg) in het weekend was net zo duur als het inslapen van mijn hond (doordeweeks aan huis, hond van 50kg) :=

Mij kostte het -uit mijn hoofd- €175 voor het inslapen. Op zaterdagochtend voor een paard van 600kg, aan huis. Dierenarts van Midden Salland uit Raalte. Rendac was nog geen €50, kreeg de factuur wel pas na 3 maanden, dus kijk daar niet gek van op :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:32

Mag ik je het advies geven om gewoon na het weekend te bellen naar een aantal? Veel dierenartsen hebben weinig tijd om mailtjes te gaan beantwoorden. Bellen is daarin sneller, gewoon opschrijven wat ze vragen en ook zien bij welke je het beste gevoel nahoud.

Hier had de dierenarts het zo geregeld dat hij in de avond ging komen inslapen en de rendac de dag erna kwam, is uiteindelijk zelfs opgeschoven naar inslapen de ochtend zelf (was emotioneel die avond te zwaar geworden). Heeft dus maar heel kort gelegen gelukkig maar dan ook erg tevreden met onze DA.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:36

Adrienne93 schreef:
Cheytjuh schreef:

Ik zelf vind haarle het fijnst! Heel aardig vrouwtje met veel begrip en neemt er de tijd voor. Niks overhaast en snap heel goed alle gevoelens die je gaat hebben. Heb een x een dag met haar meegelopen en ze nam echt de tijd om alles uit te leggen, geduld voor de beesten en heel vriendelijk!

Die ervaring heb ik dus ook, ik kreeg echt de tijd en het ging heel respectvol. Dus als ik er in de buurt zou wonen zou ik het daar zo weer doen :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:44

Het inslapen kost meestal tussen de €100-200. Sommige DA rekenen consult, anderen werken per minuut. Voorrijdkosten komen er ook nog overheen.

De tarieven van de Rendac zijn dit jaar weer aangepast. Je betaalt de stop en de verwerkingskosten.

Afbeelding

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 16:45

Dankjullie allemaal voor jullie bericht.

Zoals al verwacht zijn de tarieven erg verschillend. Afvoerkosten kom ik op 36,31 uit. Wat ik niet veel vind. Voor de inslaap kosten lijk het mij het beste dat ik morgen even naar diverse dierenartsen hier in de buurt bel. Iniedergeval bedankt voor jullie reacties!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:56

Kristy1998x schreef:

Zoals al verwacht zijn de tarieven erg verschillend. Afvoerkosten kom ik op 36,31 uit. Wat ik niet veel vind. Voor de inslaap kosten lijk het mij het beste dat ik morgen even naar diverse dierenartsen hier in de buurt bel. Iniedergeval bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat je indd het beste even kan bellen en in je omgeving naar een goede ervaring kan vragen.

Het verschilt heel erg, sommige passen het tarief voor een kleine pony ook aan.

In ieder geval sterkte!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:10

Ik heb in Belgie voor mijn paard 180€ betaald met inslapen op de kliniek en door hun de rest laten regelen, was inclusief in de prijs.

Sterkte in ieder geval :* Zou zelf vooral een afspraak maken met iemand waar je een fijn gevoel bij hebt en dan misschien een paar eurootjes meer betalen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:19

Wat een hoge prijzen. Ik betaal een heel stuk minder iig.

Niet veel dierenartsen zullen willen inslapen als ze het dier niet zelf eerst onderzocht hebben etc. Ik zal je een nummer pben van een da in de omgeving.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:59

Ik vond de Rendac eigenlijk best tegenvallen.
Kleine fjord was ik €60,- voor kwijt, hij was gerekend als paard. En idd pas na 3 maanden de rekening, wat ik nooit geweten heb.

Het inslapen zelf kostte me €195.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:27

In België is de ophaling door Rendac voor particulieren kosteloos, inslapen heb ik denk ik rond de 100 € betaald in 2012.

yvonnnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:54

Wij hebben gilles de waard van dierpartijk riessen in rijssen. Neemt altijd netjes de tijd zolang je zelf nodig hebt. Prijs geen idee.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 19:00

mvdbijl schreef:
Kristy1998x schreef:

Ik denk dat je indd het beste even kan bellen en in je omgeving naar een goede ervaring kan vragen.

Het verschilt heel erg, sommige passen het tarief voor een kleine pony ook aan.

In ieder geval sterkte!

Heel erg bedankt