Strepen over zn hals?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Strepen over zn hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 17:03

Hallo,

Ik had een vraagje. Wat mij vandaag opviel bij mijn paard was dat ik allemaal strepen/striemen over mijn paard zijn hals zag en ook zijn buik. Alsof je afdrukken zag van het stro waar hij mogelijk op had gelegen. Weet iemand wat dat kan zijn? Kan dit te maken hebben met te veel suikers oid (we zijn hier mee bezig)? Ik heb voor maandag inprinipe een afspraak staan met de dierenarts en woensdag de hoefsmid. Maar merk dat ik toch wat onrustig ben. Ik ben vergeten om een foto te maken. Hij glimt verder goed maar voelt wel wat stijf. Hij had vandaag vond ik wat koude hoeven maar dat kan misschien komen doordat ze op stal stonden?

Alvast bedankt.

Groetjes
Willemijn

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:14

Ik denk dat het door het stro komt. Mijn pony had het gister ook wat. Maak je je niet teveel zorgen over je nieuwe paard? Zie wel veel topics van je langskomen haha.

Boterbloem90

Re: Strepen over zn hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:33

Zit hij misschien ook dik in zijn vacht? Wanneer hij op het stro ligt kan hij wellicht wat zweten waardoor zijn haar zo blijft staan.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 10:17

imaudy schreef:
Ik denk dat het door het stro komt. Mijn pony had het gister ook wat. Maak je je niet teveel zorgen over je nieuwe paard? Zie wel veel topics van je langskomen haha.

Hihi ja snap ik. Nee valt wel mee. ja op zijn buik wel maar zijn hals en bovenkant valt het wel mee. Komt overigens wel nog genoeg haar vanaf.