Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xyzutu2 schreef:Maar als Steffi zelf de kruiden uitkiest en mengt, heb je dan wel 'Chinese kruiden' gekregen zoals je schreef, of heeft zij gewoon als fytotherapeut (= kruidendeskundige) een kruidenmengsel samengesteld dat bij de problemen van jouw paard paste? Dat staat in principe los van de Chinese kruidenleer.
Waarbij ik nu wel heel benieuwd ben naar de ervaringen van de TS met dit onderwerp: was je van plan het zelf te gaan gebruiken of wil je anderen waarschuwen?
Sizzle schreef:Bij prednison weet je vanuit de bijsluiter dat het schadelijk is.
Als je (fictief voorbeeld) onschadelijke paardenbloemen neemt dat zwaar vervuild blijkt met kwik is dat gewoon niet OK. Dat heeft niets te maken met kruiden zelf maar met het bedrog erachter.
Sizzle schreef:Bij prednison weet je vanuit de bijsluiter dat het schadelijk is.
Als je (fictief voorbeeld) onschadelijke paardenbloemen neemt dat zwaar vervuild blijkt met kwik is dat gewoon niet OK. Dat heeft niets te maken met kruiden zelf maar met het bedrog erachter.
Sizzle schreef:Minx, dan bestel jij toch gewoon je medicijn producten via ali express in een onherkenbaar zakje. Maakt mij niet uit hoor. Het is gewoon een terechte waarschuwing dat er veel mee gefraudeerd wordt zonder enige vorm van regulatie. Idem met kopen van drug uit niet betrouwbare bronnen.
Dat er overal wel wat mis gaat is net zo goed slecht, geen reden om het ander goed te praten.
Overigens is oud niet hetzelfde als bewezen. Als je kijkt wat men vroeger allemaal aan puur gif in mensen stopten omdat er gewoon niets beters was dan is dat ook echt geen goed idee om dat nu weer te doen onder het mom oude geneeskunde.
Met kruiden kun je hele goede dingen doen, maar sommige planten zijn gewoon enkel giftig en echt niet voor niets op een verboden lijst gekomen. Dan zou ik dat niet zomaar nemen en een willekeurige aziaat met een zelfuitgeprint certificaat op zijn bruine ogen vertrouwen.
Als iemand XTC koopt laat deze het hopeljjk ook testen.
Sizzle schreef:Het is gewoon een terechte waarschuwing dat er veel mee gefraudeerd wordt zonder enige vorm van regulatie. Idem met kopen van drug uit niet betrouwbare bronnen.