Tenosynovitis ervaring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mirthe94

Tenosynovitis ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 18:47

Mijn pony heeft tenosynovitis, soort zwelling aan de pees , weet niet precies hoe.
Nu krijgt hij 2weken medicatie en rust en dagelijks spoelen met koud water. Als het over 2 weken niet weg is word er een echo gemaakt. Het zou ook chronisch kunnen zijn maar dat kon ze me nog niet vertellen, maar hij heeft er bij de vorige eigenaar blijkbaar geen last van gehad en liep bij mij ( 2jaar) ook nooit eerder kreupel. Dus kan ook zijn dat hij zich gewoon vertrapt heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan je je paard nog rijden of pijnloos door het leven laten gaan?
Maak me nu zo een zorgen pff..

Ibbel

Re: Tenosynovitis ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:22

In gewoon Nederlands: peesschedeontsteking. Dat is in ieder geval minder lastig te behandelen dan een peesblessure. Met rust en ontstekingsremmers maak je goede kans dat het goed te genezen is.

Mirthe94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 20:16

Ibbel schreef:
In gewoon Nederlands: peesschedeontsteking. Dat is in ieder geval minder lastig te behandelen dan een peesblessure. Met rust en ontstekingsremmers maak je goede kans dat het goed te genezen is.

Zij noemde het zo, ken er zelf ook niet veel van, maar bedankt. Wel fijn te horen dat het goed te genezen is :) stelt me al wat meer gerust.