Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pluttersput schreef:Je kan een veearts vragen dat te controleren lijkt mij. Die kunnen naar pupil reactie kijken.
Ik zou trouwens eerder denken dat ze aan de rustige kant ziet, en aan de andere kant misschien heel slecht... dat ze daar schrikt van hetgeen ze eigenlijk niet goed kan zien.
AngelaF27 schreef:Pluttersput schreef:Je kan een veearts vragen dat te controleren lijkt mij. Die kunnen naar pupil reactie kijken.
Ik zou trouwens eerder denken dat ze aan de rustige kant ziet, en aan de andere kant misschien heel slecht... dat ze daar schrikt van hetgeen ze eigenlijk niet goed kan zien.
Dat lijkt me sterk. Iets wat je niet ziet en geen geluid maakt kan je ook niet van schikken.
AngelaF27 schreef:Pluttersput schreef:Je kan een veearts vragen dat te controleren lijkt mij. Die kunnen naar pupil reactie kijken.
Dat lijkt me sterk. Iets wat je niet ziet en geen geluid maakt kan je ook niet van schikken.
Barney1978 schreef:Mijn pony schrok buiten steeds vaker, veearts erbij en ogen laten nakijken. Ze schijnen met een lampje in de ogen en kunnen dan zien of er vermindert zicht is. Mijn pony heeft inderdaad 1 oog met staar in de beginfase.
Ik merkte het aan het gedrag dat kleurwisselingen van de zon/schaduw, vlekken etc ervoor zorgde dat hij ineens opzij sprong voor de wagen.
AngelaF27 schreef:Barney1978 schreef:Mijn pony schrok buiten steeds vaker, veearts erbij en ogen laten nakijken. Ze schijnen met een lampje in de ogen en kunnen dan zien of er vermindert zicht is. Mijn pony heeft inderdaad 1 oog met staar in de beginfase.
Ik merkte het aan het gedrag dat kleurwisselingen van de zon/schaduw, vlekken etc ervoor zorgde dat hij ineens opzij sprong voor de wagen.
Ah top, ik ga eens informeren bij de watermolen. Wij willen haar uiteindelijk ook voor de kar doen. Heb jij het echt als een nadeel ervaren of is er goed mee te werken en te mennen?