Graag jullie ervaringen van behandeling van synovitis nek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SemSa

Graag jullie ervaringen van behandeling van synovitis nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 22:54

Hoi,
Even een vraag. Mijn paardje heeft wat vage klachten. Het is een ruin van net 7 jaar die al veel heeft gedaan in zijn leven. Met zijn vorige eigenaar veel wedstrijden (reinig) gereden, kan alles en is super energiek en gespierd....(Hij is ws wel heel "ruig"opgeleid) Sinds een paar maanden heeft hij toch wat vage klachten. Het ene moment is hij super relaxed en meewerkend dan loopt ie als een zonnetje... het andere moment spooky, zich niet echt willen geven etc... zondag liep hij wat kort aan één voorbeen en vandaag tijdens de galop oren plat...heel kort/bol...bokkerig.... |( De chiropractor heeft hem laatste drie maanden twee keer behandelt en denkt toch dat hij een synovitis van de hals heeft (veel dingen heeft ze min of meer uitgesloten, eind 2018 nog klinisch en röntgenologisch goedgekeurd). Helemaal zeker is het niet maar na vandaag ben ik ook wel overtuigd dat er wat moet.
De behandeling bestaat uit het inspuiten van corticosteroïden en pijnstillers(weet ik niet zeker)
Het is geen goedkope behandeling en het is niet zeker of het helpt....(de DA zegt dat 9 van de 10 er van opknapt)
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? waar bestond de behandeling uit? alleen de prik en dan door? of rust? en het belangrijkste....heeft het je paard geholpen??
Graag jullie verhaal...
Tnx! _/-\o_

superpony

Re: Graag jullie ervaringen van behandeling van synovitis nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 01:11

Ik zou dan eerst de hals compleet op de foto laten zetten.

Onze jonge quarter had ook een berg vage klachten en enorm wisselend ook van poeslief en goed rijdbaar naar een flinke rodeo en ook flink bijten naar andere paarden.

Uiteindelijk is de rug op de foto gegaan, maar kwam niks uit. We hebben hem toen te koop gezet en dachten echt dat het aan ons lag.
Hij werd alleen slechter en ik zag dingen, dus toen er een veearts op stal was, samen nog eens alles doorgelopen en kwamen we achter wat typische dingen.
Daarop is zijn hals op de foto gezet en was er schade te zien die ook weer zeer typisch was. Het klinisch en rontgenologisch beeld is besproken met andere veeartsen, maar we kregen erg weinig hoop op een kans van genezing. Ook gezien zijn gedrag naar andere paarden was het helaas einde verhaal.

Dit is de korte samenvatting en is anders dan jouw geval vermoed ik. Maar ik zou echt voor rontgen gaan ipv steeds weer laten behandelen. Zelf heb ik bechterew en voor de diagnose een aantal keren gekraakt, wat juist negatief werkt. Het hielp me ook totaal niet.