Welke verzekering?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TerryxGina

Welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 11:27

Hoihoi,

Ik wil mijn paard graag verzekeren maar er zijn zoveel verzekeraars dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb een 5 jarige KWPN waarmee ik in de toekomst ook de sport mee in wil.

Wat is volgens jullie een goede verzekeraar???
Ik hoor het graag :)

BigOne

Re: Welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:30

Waar wil je het paard voor verzekeren? Ziektekosten of ongeschikt/ongeluk/dood.

TerryxGina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 11:35

bigone schreef:
Waar wil je het paard voor verzekeren? Ziektekosten of ongeschikt/ongeluk/dood.

Ik wil hem verzekeren voor ziektekosten en ongeluk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:49

Dan is het een kwestie van voorwaarden doorspitten om te kijken wat er vergoed word. Soms zijn de premies zo hoog en de voorwaarden zo slecht dat je beter elke maand geld opzij kunt zetten. Maar vraag naar ervaringen met verzekeringen in je topictitel . Mensen genoeg te vinden hier , ik heb ze altijd alleen via een paardenfonds verzekerd voor ongeschikt ( bvb chronisch kreupel) of dood ( door ongeval/koliek) maandpremie voor ziektekosten was mij te hoog.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:56

Tip bel een paar verzekeraars, zij leggen hun producten heel goed uit.

Heb ik ook gedaan en besloten niet te verzekeren.

Rekenvoorbeeld:
Paard (7500 euro) is al 2 jaar kreupel en heeft nog 50% kans om beter te worden. DA zegt na 1 jaar rust aankijken. Dan heb je al 3 jaar premie (100 euro pm) betaald. Maar je krijgt pas uitkering bij 100% afgekeurd, en dan slechts 90% vd waarde (6750) - de slachterijprijs (700 euro)= 6000 euro. Terwijl je al minimaal 3 jaar premie betaald (3j x 12mnd x 100 EUR = 3600 euro).
Maar daarbij komt dat je wel álles moet hebben gedaan om hem goed te krijgen. Dus extra dierenarts bezoeken etc. Deze zitten ook in de verzekering, máár met een eigen risico (150-250 per jaar) en/of 25% van alle dierenarts rekeningen. Plus uitkering is altijd ter beoordeling van de verzekering.
Dus al met al was mijn conclusie dat zelfs in dit redelijk bijzondere geval de kosten haast niet opwegen tegen de baten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:18

Je hoeft niet voor het volle bedrag een verzekering te nemen. Dierenartsrekeningen kunnen flink oplopen. Mijn vorige paard is naar volle tevredenheid bij Xcellent verzekerd geweest. Ik zit nu bij Equipe, die wat betere uitkeringsvoorwaarden lijken te hebben, de laatste declaratie is goed afgehandeld, maar ik heb nog geen jarenlange ervaring met deze maatschappij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:20

Met equipe paar jaar ervaring. Zou zo weer een paard verzekeren daar!
Heel klantvriendelijk, geen gedoe en gewoon uitkeren.
Xcellent daarin tegen, altijd gedoe, moeilijk doen met uitkeren en klantonvriendelijk...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:31

Wij hebben eigenlijk al onze pony's en paarden verzekerd gehad voor ongeschiktheid voor de sport, maar ook ziektekosten. Geen problemen met uitkeren, geen gezeur over second opinions, of dat we nog van alles moesten proberen voordat ze afgekeurd konden worden. Dat waren eerder de DA's die nog 100 dingen wilden proberen. Wij zaten altijd bij Hippo, sinds dit paard bij een andere, maar ik weet eerlijk gezegd niet welke dat is. Met beide goede ervaringen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:38

Equipe... had ik ook. 700 euro per jaar.
En toch zou ik zelf niet meer verzekeren.

Nu ga ik, na een zet paardloos, weer een gave ophalen zaterdag. Een die echt hopelijk lang blijft.
Mijn mattie gaat worden.
Wil dan ook juist geen verzekering. Maar gewoon een dik spaarpotje waar menigeen een nieuwe auto voor kan kopen.

Daar ben ik wel tijd paardloos geweest. En dus niet te snel weer wat gekocht. Goed sparen...
En als er wat is ook zelf de touwtjes in handen hebben, laat mij niet leiden door een verzekering. Je kent het paard het beste om samen met de DA tot de juiste behandeling te komen. En zolang ze niets hebben is die 700 euro iook niet uitgegeven

ivy_power89 schreef:
Met equipe paar jaar ervaring. Zou zo weer een paard verzekeren daar!
Heel klantvriendelijk, geen gedoe en gewoon uitkeren.
Xcellent daarin tegen, altijd gedoe, moeilijk doen met uitkeren en klantonvriendelijk...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:41

Ook goede ervaring met Equipe.
Nu heb ik onze pony niet meer in de verzekering, maar spaar de jaarpremie op. Potje loopt lekker vol.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:23

Ik heb ook hele goede ervaring met Equipe, ze zijn niet duur en keren goed uit. Mijn paard heeft 1 a 2 x per jaar wel iets, en dan ook goed ook. 2 Keer geopereerd geweest (griffelbeen en sarcoiden) en nu weer een griffelbeen breuk, deze heelt wel zonder operatie gelukkig. En dan nog vele andere dingen tussendoor.

Ik heb in die 7 jaar dat ik mijn paard verzekerd heb helaas meer moeten claimen dan betalen, dus ik ben erg blij dat ik haar verzekerd heb.

Het blijft een keuze natuurlijk en als ze nooit wat mankeren is het heel erg jammer van het geld, maar met zo'n brokkenpiloot als die van mij is het toch wel erg fijn dat je verzekerd bent.

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:04

Ik lees even mee ik ben namelijk heel erg aan het twijfel of ik wel of niet ga verzekeren vind het heel dubbel.

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:26

Ik lees ook even mee, de meningen wat betreft verzekeren verschillen nogal heb ik het idee, maar het lijkt me toch wel prettig om het als extra achter de deur te hebben en daarnaast alsnog een eigen spaarpot aan te leggen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:53

Hier ook hele goede ervaringen met Equipe paardenverzekeringen.
Ik heb alleen teveel pony's om ze allemaal uitgebreid te verzekeren en weet nooit welke er ziek gaat worden natuurlijk, dus voor ziektekosten heb ik ze niet verzekerd, enkel de basisverzekering Equipe 2, voor dood en ongevallen en daar zitten ook nog eens wat extratjes bij, zoals dat een geslaagde koliek operatie ook gedeeltelijk vergoed wordt (het bedrag waarvoor ze verzekerd zijn dat krijg je dan uitgekeerd), wat EHBO kosten en bv een kleine uitkering als ze een veulentje verliezen (10% verzekerde bedrag van de merrie). Dit laatste had ik een keer en werd netjes uitgekeerd.
Het laagste bedrag waarvoor je kan verzekeren is 1000 euro en dit kost maar 48 euro per jaar als je de equipe 2 hebt. Gebeurd er dan wat vreselijks met je paard of je komt dus bv voor een koliekoperatie te staan heb je toch nog een aardig troostbedrag.

Voor ziektekosten heb ik een eigen potje. Maar als ik maar 1 paard zou hebben zou ik deze zeker ook verzekeren voor ziektekosten bij Equipe.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:46

Hier ook hele goede ervaringen met Equipe

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:38

Zijn er toevallig ook nog mensen met een andere verzekeraar dan equipe? Zodat ik uit meerdere kan kiezen/kan vergelijken?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:09

Arabian2903 schreef:
Zijn er toevallig ook nog mensen met een andere verzekeraar dan equipe? Zodat ik uit meerdere kan kiezen/kan vergelijken?

Wat wil je vergelijken? Ik heb mijn vorige paard bij Xcellent verzekerd gehad, ze hebben altijd zonder gezeur uitgekeerd. Wel vond ik ze communicatief niet altijd even vriendelijk.

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:21

Tessebes schreef:
Arabian2903 schreef:

Wat wil je vergelijken? Ik heb mijn vorige paard bij Xcellent verzekerd gehad, ze hebben altijd zonder gezeur uitgekeerd. Wel vond ik ze communicatief niet altijd even vriendelijk.

Ik wil vergelijken wat de prijzen zijn en wat je er voor terug krijgt. Niet elke verzekeraar bied het zelfde pakket voor de zelfde prijs vandaar mijn vraag

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:24

Dan kun je beter de algemene voorwaarden doorspitten .