Limo (Joly's Limocello) loopt sinds een dikke week niet goed met de achterbenen. Hij loopt stijf. Ondanks 24/7 weidegang wat ik dacht beter zou zijn voor hem.
Staat nu 1 week op Inflacam (pijnstillers en ontstekingswerend) en loopt hierdoor al iets beter dan eerst. DWZ dat hij zonder dus pijn heeft.

Helaas is het al langer duidelijk dat zijn bouw niet mee zit, hij heeft al vaak de osteopaat erbij gekregen... heupen kantelen slecht, staan niet gelijk en hij is amper mobiel/soepel in het lendengebied.
Laat rug en lendenen ook zelden tot niet los.
Moeite met rechtsachter laten bekappen (terugtrekken been en naar voor willen wegvluchten), ik dacht dat dit kwam uit angst voor de smid, maar pijn en daardoor willen vluchten is een betere optie denk ik nu.
Dierenarts kan er ook niet aankomen (zelfde reactie als bij de smid) dus buigproeven zijn geen optie (zijn op kliniek ook al geprobeerd onder lichte sedatie zonder resultaat ivm wegvluchten).
Maar nu,
-> mijn enige optie die ik heb voor iets te weten over het lenden/heupgebied is een scintigrafie in de kliniek. Kosten € 580,- enkel sacraal gebied en dit excl bijkomende kosten zoals overnachting, medicatie, raadpleging etc.
-> Maar dan... wat als blijkt dat er zoveel mis is dat hij niet als rijpaard verder kan, of zelfs geen pijnvrij leven kan hebben?
-> Wat als hij nu al z'n leven lang pijn heeft gehad en daarom zo gespannen is, of schrikkerig reageert?
Wat zouden jullie doen?
Is scintigrafie dan overbodig en inslapen een humanere keuze omdat hij waarschijnlijk altijd al pijn heeft gehad?
Of zouden jullie alsnog eerst een scintigrafie laten doen en daarna pas de beslissing nemen adhv het resultaat?
Wie heeft er ervaringen met scintigrafie van sacraal gebied?
Ik wil en kan een dier niet laten lijden, ik zal hem dus laten inslapen als blijkt dat hij geen pijnvrij leven kan hebben. Dit is voor mij de meest humane keuze als eigenaar.
Ik heb tevens financieel niet de middelen om hem levenslang op pillen te zetten (als die al zouden helpen).
Veel vragen maar wel uit liefde voor mijn paard