Drukplek op schoft?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yelizaveta

Drukplek op schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 20:00

Hey bokt,

2 zondagen geleden heb ik een endurancewedstrijd gereden van 30 km.
Meteen na het afzadelen had mijn merrie een pijnlijke harde plek op haar schoft (een kant). Een drukplek denk ik?
Balen want mijn zadel is maar een paar maanden oud en zou perfect moeten passen, is een zadelmaker bij geweest.
Het is een bates isabell werth.

Deze foto is diezelfde dag genomen. De plek is duidelijk (verkleurd) te zien aan haar schoft.

Afbeelding

Nu een week en 2 dagen geleden is het nog steeds hard en pijnlijk maar veel kleiner, niet zo gezwollen en bijna niet meer zichtbaar.

Osteopaat komt vrijdag, kon niet eerder helaas.
Ik heb niet meer gereden enkel gelongeerd.
Het is de 1ste keer dat ik zo iets voor heb.
Ik rij al zeker 2 maanden met dit zadel, ook al een endurance van 30 km gereden voor deze en meerdere lange ritten.

Kan het een andere oorzaak hebben denken jullie?
Of is dit een typische drukplek door een slecht passend zadel?

Alvast bedankt.

Bowo

Re: Drukplek op schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:16

Een paard kan in een paar maanden veel veranderen, zeker als het een jong dier of het paard net (terug) in training is. Het zou dus best kunnen dat het een druk plek is.

Maar omdat hij aan 1 kant zit, zou ik eens kritisch kijken of je zadel recht is, de kussens gelijk gevuld zijn, jij recht zit en je paard njet mega scheef is. Bij een langere rit, kunnen kleine problemen natuurlijk erg groot worden.