[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseloverl
Berichten: 2225
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:38

Isabelle98 schreef:
Heeft iemand ervaring met Puur Culico?


Ik sinds begin januari. Paard heeft tot nu toe 0,0 jeuk en nog niet geschuurd. Ook nog niet met deken opgelopen

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:50

Ik heb puur culico voorheen ook gebruikt. Eerste seizoen zag ik zeker verschil. Daarna helemaal niks meer helaas.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:27

BillyJ schreef:
Ik zoek eventueel echt meer een pyjama idee .. hij heeft eigenlijk geen exceem, maar word gek van beestjes en gaat dan luchtzuigen van stress, waardoor hij invalt en .... nuja .. een exceemdeken helpt erg veel, maar de sweet itch is dus echt té warm

Ik heb sinds afgelopen zomer de deken die half vliegendeken/half eczeemdeken is. Werkt perfect! Veel minder aan het zweten, dus doet hier wat hij beloofd.
https://www.ej.nl/eczeemdeken-bucas-swe ... orId=10405

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:45

Leggen jullie de eczeemdeken dit weekend alweer op? Ik zit nog te twijfelen, aangezien het ‘s nachts nog vriest en overdag niet boven de 10 graden uitkomt.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:06

Sting schreef:
BillyJ schreef:
Ik zoek eventueel echt meer een pyjama idee .. hij heeft eigenlijk geen exceem, maar word gek van beestjes en gaat dan luchtzuigen van stress, waardoor hij invalt en .... nuja .. een exceemdeken helpt erg veel, maar de sweet itch is dus echt té warm

Ik heb sinds afgelopen zomer de deken die half vliegendeken/half eczeemdeken is. Werkt perfect! Veel minder aan het zweten, dus doet hier wat hij beloofd.
https://www.ej.nl/eczeemdeken-bucas-swe ... orId=10405

Deze heb ik ook

Unicornetto
Berichten: 2388
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:52

Hjartje schreef:
Leggen jullie de eczeemdeken dit weekend alweer op? Ik zit nog te twijfelen, aangezien het ‘s nachts nog vriest en overdag niet boven de 10 graden uitkomt.


Die van mij heb ik wel alvast ingepakt. Ook omdat mijn 200 grams deken gesloopt is, maar ik wil er ook wel echt op tijd bij zijn dit jaar.

Hij ziet er weer prachtig uit zo. :Y)
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:07

Ik heb hier nog geen ecxeemdeken op omdat het weer nog zo wisselend is...maar hier ook nog geen ZE symptomen.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:09

Isabelle98 schreef:
Heeft iemand ervaring met Puur Culico?


Oud lesklantje van mij kon hiermee de ZE van haar paard onder controle houden. Ze begon eind jan/ febr met eerst drainage compositum en dan vanaf maart tot oktober de Culico.

Ik heb het nog niet geprobeerd.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:12

Ik ga de deken vandaag weer op doen want beginnende schuurplekken -O-

Belker

Berichten: 15337
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:04

Hier deken alweer op en paard alweer zien schuren……

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 04:39

Misschien weten jullie wel wat ik bedoel hier. Er is een product van puur tegen pollenallergie. Hoe heet die?

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 06:41

Die heet gewoon Puur Pollen toch?

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:41

Puur Pollen idd Caily.

Ik gebruik sinds vorig jaar de Puur Culico en dat is hier goed bevallen, vooral haar oren waren rustiger. Had het idee dat het wel wat hielp dus ben sinds dit weekend weer begonnen.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:31

Zamero schreef:
Sting schreef:
Ik heb sinds afgelopen zomer de deken die half vliegendeken/half eczeemdeken is. Werkt perfect! Veel minder aan het zweten, dus doet hier wat hij beloofd.
https://www.ej.nl/eczeemdeken-bucas-swe ... orId=10405

Deze heb ik ook


Bedankt dames! Ik ga hem opzoeken. Had eventueel ook al de master uv exceemdeken op oog.

semmyyy

Berichten: 67
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Lottum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:32

Goedeavond Allemaal.

Ik ben nieuw in dit topic en meteen een vraag.

Ik heb een 4 jarige shetlander merrie nu bijna een jaar.
Vorig jaar mei heb ik ze gekregen en een paar maanden later begon ze wat te schuren. Ze heeft geen zomer eczeem ,lijkt beetje jeuk na het werk , jeuk van het zweten.
Het gevolg is dus wel dat ze haar hele manen korter schuurt waar ik natuurlijk weer niet zo blij mee ben.

Nu heb ik wel is gehoord dat mensen knoflook voeren gewoon teentjes knoflook hier tegen.
Maar ik heb dus geen idee welke hoeveelheid dat zou moeten zijn voor een kleine pony van 1 mtr.

Is iemand hier die mij daar in advies kan geven ? Of een ander middeltje heeft wat zou kunnen helpen?

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:12

Manen korter schuren is vaak wel een teken van ZE, volgens mij helpt knoflook niet bij ZE. Maar wellicht wel om andere insecten wat meer op afstand te houden. Echter zou ik eerder voor omega 3 gaan dan:

http://www.voervergelijk.nl/bezoekersvr ... omereczeem.

Tegen jeuk van het zweten helpt het in ieder geval om de zweetplekken goed af te sponzen.

Hier heb ik wel weer de hals er om gedaan, ze staan sinds deze week een uurtje per dag op het gras en ik zag toch alweer wat geschuurde manen.

Eliana

Berichten: 5458
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:25

Mijn pony staat sinds deze week weer met haar deken op

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:51

semmyyy schreef:
Goedeavond Allemaal.

Ik ben nieuw in dit topic en meteen een vraag.

Ik heb een 4 jarige shetlander merrie nu bijna een jaar.
Vorig jaar mei heb ik ze gekregen en een paar maanden later begon ze wat te schuren. Ze heeft geen zomer eczeem ,lijkt beetje jeuk na het werk , jeuk van het zweten.
Het gevolg is dus wel dat ze haar hele manen korter schuurt waar ik natuurlijk weer niet zo blij mee ben.

Nu heb ik wel is gehoord dat mensen knoflook voeren gewoon teentjes knoflook hier tegen.
Maar ik heb dus geen idee welke hoeveelheid dat zou moeten zijn voor een kleine pony van 1 mtr.

Is iemand hier die mij daar in advies kan geven ? Of een ander middeltje heeft wat zou kunnen helpen?


Ik voer sinds januari j.l. Foeneknof met zeewier. De hoeveelheid van elk produkt, Foenegriek, Knoflookpoeder en zeewier is 10 gram. Ik geef in totaal van het mengsel 30 gram per dag. Als je alleen knoflookpoeder wilt geven wordt vaak 30 gram per dag aangegeven. Echter het mengsel van die 3 produkten zou elkaars werking versterken! Dus hier krijgen ze per dag maar 10 gram knoflookpoeder per dag.
Nou heb ik potstallen en net de afgelopen dagen de stallen weer leeggeschept. Toen ik het stro eruit begon te scheppen roken de stallen mega naar knoflook.
Idem als ik de paarden weer bekap ruiken zelfs hun hoeven naar knoflook. Zeker weten dat het heel goed door de paarden wordt opgenomen. Alleen nu nog hopen dat het mugjes gespuis er een hekel aan heeft :)

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:44

Ik heb zojuist besloten vandaag te gaan wisselen naar eczeemdeken en te gaan smeren. Beter te vroeg dan te laat en het word hier gewoon iedere dag rond de 15 graden.

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:44

Ik heb vanaf gister de deken weer op gedaan bij mijn shetty. Nu heeft hij alleen eigenlijk nog volledig zijn wintervacht. Twijfel om een jachtpatroon bij hem te scheren. Denk dat dat wel kan met deze temperaturen en alleen een eczeemdeken (die van Rambo, dus die vind ik ook nog redelijk dik) Wat denken jullie?

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:52

Isabella, ik zou eerst kijken of hij zweet onder de deken, zo niet dan zou ik de natuur zijn gang laten gaan en regelmatig de deken er af om te luchten en poetsen.

Scheren kan altijd nog.

Hier sinds gisteren ook de deken weer op. En ben 2 weken geleden begonnen met Puur druppels.

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:09

Ik ga de deken er morgen op leggen. Vandaag in de was (en reparatie :+ ) geweest en alles weer voorin de kast gelegd. Laat de lente maar komen! :o

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:15

Hier gaat de deken woensdag op. Komende 3 dagen zou het nog regenen en zou het sneu vinden als ze dan ineens onder de natte deken staat :’)

Belker

Berichten: 15337
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:40

Hier ligt de deken alweer 2 of 3 weken erop. Bij de vorige warme dag al knutjes en beetplekken gevonden dus gelijk de deken op.

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:46

Hoe doen jullie dat met regen?