[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:07

Skippy01 schreef:
_Evelien schreef:
Hoi allemaal! Wat voeren jullie aan je paarden als basis? Ik heb nu de happy summer mix van Horsefood, maar vind deze vrij prijzig (20€ voor een zak). Ben dus benieuwd of er nog alternatieven zijn.


Maar je voert dat niet alleen toch Eef?
Ze krijgt toch als basis de marstall force nog? En de synfonie voor haar luchtwegen? Of niet meer?

Happy summer mix is:
Zemelen, Lucerne, Lijnolie, Sojaolie, Vlaskaf, Tarwegries, Havermoutmeel, Lucerne lange vezel, Lijnzaad, Gist, Kiezelgoer, Gerst, Calciumcarbonaat, Monocalciumfosfaat, Kruiden. Dus daar zit sojaolie in inderdaad. Hoewel ik me voor jeuk tegenwoordig meer zorgen maak om luzerne...


Als ze in de zomer het niet nodig heeft (om op gewicht te blijven) om bij te voeren, zou ik gewoon zoveel mogelijk alleen de force voeren naast je hooi...


Ja dat klopt, maar dat is bijzaak. Daar krijgt ze maar een klein beetje van. Ik zoek voer waar ik een halve schep van kan geven, zodat ze op gewicht blijft.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:28

Ik twijfel nog tussen Derfen en Helmosan, wat vinden jullie?

MarliesV

Berichten: 15235
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:33

Ik heb beide, kan het 95% van de tijd af met Helmosan en die laatste 5% gebruik ik Derfen.

Helmosan ruikt een stuk aangenamer en is heel zacht/olie achter. Daarin tegen stinkt Derfen een uur in de wind en jij er bij, ik doe altijd handschoenen aan maar op 1 of andere manier zit het altijd aan mezelf of mijn kleding :x

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:04

Ik heb al efrata waar ik het 95% van de tijd mee kan doen, dus dan denk ik dat ik wanneer ik een sterker middel wil toch maar voor derfen ga

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:18


Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:28

Ik zag inderdaad ook een soft en een original bij agradi. Vroeg me dus ook af wat het verschil was

Nyaleti

Berichten: 6295
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:33

Kan ik Derfen original gebruiken op een vos? Of is het dat middel met donkerbruine kleur?
Ik heb heel lang Excellent itch-stop gebruikt maar omdat het op mijn andere paard niet werkte, ging ik er van uit dat het bij de eczemer ook niet veel zou doen. Nu is het op en begint hij toch wat meer te kriebelen (nog steeds niet geschuurd tho :D ) dus misschien dat het toch goed geholpen heeft, icm de puur Culico.
Dus toch een aanrader voor sommige mensen hier? Is vloeibaar, zelfde als lijnzaad olie eigenlijk.

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:52

Derfen soft zou beter geschikt zijn voor paarden met een gevoelige huid.
Voor de zekerheid ben ik daar ooit mee begonnen en nu vind ik Derfen original niet prettig meer (#verwend ;) ). De soft vind ik makkelijker smeerbaar en ik heb het idee dat ik er ook langer mee doe. Al is het ook weer wat duurder.

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:16

Mag ik me ook aanmelden?
Mijn pony schuurt helaas al jaren en ik heb al allerlei smeerseltjes geprobeerd, maar tot nu te werkt een deken het beste. Sinds 3 jaar hebben we een Rambo Sweet Itch Hoody en smeer met Aloe Vera. 2 weken geleden heb ik de pony helemaal gewassen en de deken op gedaan. Tot nu toe nog niet gesmeerd, maar haar hoofd en hals schuurt ze alweer volop en de eerste wondjes zitten er alweer. Morgen weer nieuwe tubes Aloe mee naar stal.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:30

Komt hier binnenkort iemand lymfe drainage behandeling doen voor mijn paard met mok. Schijnt ook voor zomer eczeem te helpen, iemand ervaringen?
Ik heb het voer zonder luzerne net besteld, vs 200, dus ben benieuwd

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:03

Aan de mensen die paardlief 's nachts op stal hebben. Staat paard alleen buiten met de deken op, of ook 's nachts op stal?

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:06

Ik heb hem nu niet meer ‘s nachts op stal, maar toen hij nog wel ‘s nachts op stal stond had hij ‘s nachts geen deken op. Hangt af van de stal, hij heeft ook een tijdje in een stal gestaan met een onderdeur waardoor hij naar buiten kon kijken toen moest de deken wel op

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:07

Die van mij staat altijd buiten, maar ik zou hem s'nachts in stal ook ophouden, mocht dat op mij van toepassing zijn. Dit omdat de meeste beesten in de schemering actief zijn.

sitasgatje
Berichten: 643
Geregistreerd: 08-11-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:57

ik heb sinds kort een magneet voor in de manen gekocht welke de jeuk moet wegnemen?
ik geloof er niet echt in alleen de jeuk is nogsteeds weg.
wel staat ze nog steeds onder een rambo sweet itch.

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:39

Ik hoor toch ook wel goede verhalen over de magneet.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:45

Dat ben ik ook gaan volgen op FB inderdaad, ik overweeg ook zo'n magneet aan te schaffen. Ben er wel nieuwsgierig naar. Voor nu staat mijn merrie nog zonder deken (* klopt af!! *) en staat wel op de CBD druppels, ik hoop toch zo dat dat voldoende is tegen de kriebels! _/-\o_

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:48

Heb de deken weer afgedaan en lijkt goed te gaan. Die magneet deed hier helemaal niks.

Froukje
Forever young

Berichten: 10847
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 20:54

Ik ben echt op tijd geweest met de deken geloof ik. Hoofd is nog heel, staart niet geschuurd, manen niet kunnen kijken maar aan de deken te zien lijkt ze daar ook niet te schuren *\o/* Buik kriebelen vond ze wel fijn maar dat heeft ze altijd wel dus dat zie ik niet direct als teken van jeuk.
Al met al, ik ben blij :D

Zou toch fijn zijn als we dit jaar zonder bloed door kunnen komen.

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:12

De cbd olie van de action (merk moeder natuur) gaat eruit. Het schap bij mij in de buurt -Winschoten- was al leeg. Ze kunnen het niet meer bestellen. Weten jullie of hij online te bestellen is of een vergelijkbaar product? Op de druppels van Jacob hooy deed paardlief het vorig jaar echt minder goed.

ellepel

Berichten: 47409
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:08

Eigen merk van kruidvat?

welmoed__

Berichten: 6570
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:37

Dat meen je niet, dat is wel balen zeg.

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:27

Ik ben zelf over gestapt naar de CBD olie van Jacob Hooy 5% van Holland and Barett, heb daar toch iets meer vertrouwen in

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:42

Daar deed mijne het juist minder op. Iets met dat die verhit wordt en die van de action koud geperst. Daarom is die ook goedkoper. Heet RAW volgens mij.

TanteFlavie

Berichten: 783
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:57

shadowstar schreef:
Ik ben zelf over gestapt naar de CBD olie van Jacob Hooy 5% van Holland and Barett, heb daar toch iets meer vertrouwen in


Ik ben ook overgestapt naar die van Jacob Hooy, maar eerlijkheid doet me zeggen dat het eerste flesje het huismerk van Kruidvat was en dat ik daar meteen ook goede resultaten mee zag. In mijn hoofd is het merk van Jacob Hooy "beter" dus ben ik naar dat merk overgestapt.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:26

Doen jullie gelijk nadat jullie derfen hebben gesmeerd de deken er weer op? Want dan word je deken wel echt ranzig