[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:24

Iemand hier interesse in een RSIH ondermaat 120? 1 seizoen gebruikt. Stuur dan even een pbtje.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:18

Ja hoor, ik zag ze vliegen vandaag....... grote wolken knutjes :-(

Hopelijk duurt het nog even voordat we in de aanslag moeten met dekens e.d. Maar ik leg alles maar klaar voor de strijd :-(

ellepel

Berichten: 47417
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:22

zijn ze weg geweest dan... -O- het is steeds zo zacht weer

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:23

ellepel schreef:
zijn ze weg geweest dan... -O- het is steeds zo zacht weer


Ja, daar zeg je wat.....

Maar was opvallend, echt hordes opeens..... getver

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:24

En ik zag weer veel schilfers in de staart en het verharen is begonnen en veel muggen!!!
Dus das wel vroeg dit jaar!

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:14

Die van mij staat vanaf november zonder deken en heeft geen jeuk, dus er zijn er blijkbaar toch minder dan in de zomer

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:54

Ik heb die van mij gisteren preventief onder zijn eczeemdeken gezet. Ik zag zo ontzettend veel knutjes vliegen in de zon en toen we aan het wandelen waren gaf hij een enorme knal naar achteren toen hij gestoken door iets werd dat ik hem maar om heb gedaan.

Een paar dagen geleden had hij ook al jeuk aan zijn hoofd, dus ze zijn er al. :(

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:56

Ik mag hopen dat er vannacht weer een mooie lading doodgevroren is :=

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:58

Robijntjah schreef:
Ik mag hopen dat er vannacht weer een mooie lading doodgevroren is :=


Ja dat hoopte ik ook inderdaad. Maar dat kan ik vanavond pas bekijken.

Hij staat wel nog onder een 100grams winterdeken. Ziet er een beetje stom uit, maar werkt wel. :+

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:59

Ach, je bent vast de enige niet, denk dat die van mij er over een jaar of 2 ook zo bij staat. Volgend jaar laat ik de winterdeken nog achterwege denk ik.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:00

Die van mij loopt nog bloot, schuurde gisteren na het rijden wel aan haar hoofd. Maar is ook al mega aan het verharen, voor mijn gevoel veel harder/sneller dan voorgaande jaren.

Was natuurlijk ook de warmste januari ooit, dus dat is niet zo gek. Daarbij ben ik over op ander voer, dus is het altijd kijken of dit reactie veroorzaakt qua jeuk.

Beetje nachtvorst is voorlopig wel welkom hoor!

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:14

Hier beide nog geen jeuk. Met droog weer zonder deken, met nat weer regendeken. Gisteren begonnen met de oerbalans.

Tionsdcia
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-20

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:10

Ik meld me hier ook graag. 1 van mijn paarden heeft ook zomereczeem. Ik heb echt van alles geprobeerd. Eind vorig jaar had ik het dusdanig onder controle dat ze zonder deken stond. Cbd olie en derfen deden haar echt goed! Echter de derfen geeft een troep op haar witte vacht... dit jaar met helosan begonnen. Ze heeft even geschuurd maar het gaat nu al een paar weken goed. Nu vraag ik me heel hard af... gaat cbd en de helosan inderdaad genoeg zijn? Of is het echte schuurseizoen nog niet begonnen? Zijn jullie paarden al aan het schuren? Of hebben ciara en dennis alle knutjes weggeblazen?

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:14

Hier nog geen geschuur!

welmoed__

Berichten: 6571
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:18

Hier ook nog geen geschuur gezien.
Derfen vind ik ook verschrikkelijk, heeft haar manen echt gepest.

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:49

Die van mij is ook aan het schuren zonder deken dus ik heb voor hem een eczeemdeken nu. Wel vroeg dit jaar hoor. Hij staat er vanaf 8 februari onder... Vorig jaar ergens in maart pas.

Gisteren ben ik begonnen met de Culio-druppels van de Paardendrogist en OerBalans. Ik ben heel benieuwd wat dat voor hem gaat doen.

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:57

Ik ga van de week ook beginnen met de Culico druppels. Werkte vorig jaar errug goed dus ben benieuwd :D


Wel zoek ik nog een fijne gel / zalfje die ik op (kleine) open wondjes kan smeren en de jeuk verlicht. Derfen werkt niet voor die van mij.
En moet nog een nieuwe deken hebben. De gewone RSIH past om zijn buik niet dicht, maar iemand vertelde me dat ze het hebben aangepast met een grotere buikflap. Ik heb die van mij begin 2019 of 2018 gekocht, weet iemand of hij daarna nog is aan gepast?

Edit: zie nu dat ze mooie kortingen hebben bij Agradi op de dekens, misschien een goede tip voor sommige hier!

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:17

Hooikoorts schijnt ook de gehele winter al doorlopend aanwezig te zijn bij de mensen die daar normaal gesproken pas in maart/april last van krijgen.
De kans dat alles dus vroeger begint dit jaar is groot.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:37

Ik heb een enter maar met al die knutten dazen en muggen heb ik vast een deken klaar liggen onder het mom van beter voorkomen dan genezen.... we hebben twee andere hier staan die beide wel exceem hebben . Wat een gedoe zeg ...

Is dat ecostyle spul een beetje werkzaam ? Ik denk er over dat alvast te geven nu het nog niet heel warm is om alvast resistentie op te bouwen .

Tionsdcia
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:42

casperzazoe schreef:
Ik ga van de week ook beginnen met de Culico druppels. Werkte vorig jaar errug goed dus ben benieuwd :D


Wel zoek ik nog een fijne gel / zalfje die ik op (kleine) open wondjes kan smeren en de jeuk verlicht. Derfen werkt niet voor die van mij.
En moet nog een nieuwe deken hebben. De gewone RSIH past om zijn buik niet dicht, maar iemand vertelde me dat ze het hebben aangepast met een grotere buikflap. Ik heb die van mij begin 2019 of 2018 gekocht, weet iemand of hij daarna nog is aan gepast?

Edit: zie nu dat ze mooie kortingen hebben bij Agradi op de dekens, misschien een goede tip voor sommige hier!


Dan raad ik je helosan aan! Smeert erg fijn en ik gebruik het voor mijzeld en kinderen ook.(Let op, niet helmosan)

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:09

Tionsdcia schreef:
Ik meld me hier ook graag. 1 van mijn paarden heeft ook zomereczeem. Ik heb echt van alles geprobeerd. Eind vorig jaar had ik het dusdanig onder controle dat ze zonder deken stond. Cbd olie en derfen deden haar echt goed! Echter de derfen geeft een troep op haar witte vacht... dit jaar met helosan begonnen. Ze heeft even geschuurd maar het gaat nu al een paar weken goed. Nu vraag ik me heel hard af... gaat cbd en de helosan inderdaad genoeg zijn? Of is het echte schuurseizoen nog niet begonnen? Zijn jullie paarden al aan het schuren? Of hebben ciara en dennis alle knutjes weggeblazen?


Die van mij schuurt nog niet. Dat begint bij haar meestal vanaf maart/april. Ik zou wel een deken op doen bij je paard. Als ze eenmaal gaan schuren zonder deken, dan krijg je ze haast niet meer jeukvrij.

Gizeppie

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:38

Ninx schreef:
Hooikoorts schijnt ook de gehele winter al doorlopend aanwezig te zijn bij de mensen die daar normaal gesproken pas in maart/april last van krijgen.
De kans dat alles dus vroeger begint dit jaar is groot.


Klopt, ik heb mega hooikoorts. Ik heb nu al er last van (eigenlijk al heel lang).

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:16

Die van mij schuurt nog niet gelukkig! Wel eindelijk haar diarree onder controle dmv ander rywvoer gelukkig!!
Ze staat wel onder winter deken, maar zonder hals. Hopelijk zo lang mogelijk want duur is fijner dan eczeem deken en moeten vlechten...

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:34

Ik meld me weer even mijn paardje heeft al tijdje zomer eczeem maar lijkt nu onder controle te zijn
Wanneer beginnen jullie met dekens

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:48

Mijn fjordje heefg zomet eczeem en afgelopen zomer was de eerste keer in 7 jaar dat ze ZE vrij was. Hopen dat het dit jaar ook zo blijft maar ben er bang voor..