[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:59

Misschien heb ik mijn vraag niet goed verwoord. Ik ben niet op zoek naar iets dat jeukstillend is, maar naar een vliegenspray die ik op de gevoelige huid kan sprayen. Veerust geeft zwellingen vandaar. SME spray van Puur zou vliegwerend werken. Ik ben dus benieuwd of het dat ook is. Merrie is over twee weken uitgerekend. Ik heb Endure, maar ik heb grote voorkeur voor iets op natuurlijke basis ivm het veulen.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:02

Heb je de happy skin lijn geprobeerd? Vind het wel redelijk goed werkend spul, alleen mijn merrie niest er heel erg van, dus heb het daarom niet meer gekocht.

dierenfan
Berichten: 9622
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:52

Wie hebben er ervaring met auriplak vliegenoormerk? In een Belgische trekpaarden groep zijn mensen er erg tevreden over. Ze doen ze met tierap 1 in de manen en 1 in de staart binden. Uit oude topics hier haal ik geen fijne resultaten maar misschien is er iets in veranderd?

https://www.macrovet.nl/Auriplak-vliege ... 8bEALw_wcB

dierenfan
Berichten: 9622
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:53

hoogendroog schreef:
Misschien heb ik mijn vraag niet goed verwoord. Ik ben niet op zoek naar iets dat jeukstillend is, maar naar een vliegenspray die ik op de gevoelige huid kan sprayen. Veerust geeft zwellingen vandaar. SME spray van Puur zou vliegwerend werken. Ik ben dus benieuwd of het dat ook is. Merrie is over twee weken uitgerekend. Ik heb Endure, maar ik heb grote voorkeur voor iets op natuurlijke basis ivm het veulen.


Zelf maken met neemolie en azijn? Werkte hier best oke.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 06:49

hoogendroog schreef:
Misschien heb ik mijn vraag niet goed verwoord. Ik ben niet op zoek naar iets dat jeukstillend is, maar naar een vliegenspray die ik op de gevoelige huid kan sprayen. Veerust geeft zwellingen vandaar. SME spray van Puur zou vliegwerend werken. Ik ben dus benieuwd of het dat ook is. Merrie is over twee weken uitgerekend. Ik heb Endure, maar ik heb grote voorkeur voor iets op natuurlijke basis ivm het veulen.


Happy skin van Green Valley. Dat durf ik hier echt op geïrriteerde huid te smeren. Heel fijn spul.

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 08:02

Dierenfan: in welke verhoudingen heb jij het gemengd? Neemolie stond al op het lijstje om eens te proberen.

dierenfan
Berichten: 9622
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:25

hoogendroog schreef:
Dierenfan: in welke verhoudingen heb jij het gemengd? Neemolie stond al op het lijstje om eens te proberen.


Ik doe maar een dotje klinkt vast heel slecht.... volgens mij had ik eerst flesjes van 100 ml neemolie wat ik wat vloeibaarder maakte met warm water. Ik deed het in 2 liter cola fles met halve liter azijn, flinke lepel groene zeep die de neemolie vloeibaar moet houden en af vullen met warm water en dan maar schudden, schudden en schudden en deed daarmee kleinere fles vullen qaar spraykop op zat. Ook altijd eerst goed schudden en liefst eerst even in de zon zetten. Neemolie mengt lastig namelijk

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:15

Dierenfan: dank voor je recept met een dotje :-) neemolie!

dierenfan
Berichten: 9622
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:42

hoogendroog schreef:
Dierenfan: dank voor je recept met een dotje :-) neemolie!


Als je op neemolie zoekt in dit topic krijg je wel meer recepten. Het komt niet zo nauw

Mer1980

Berichten: 18855
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:56

Iemand ervaring met Itch stop feed oil? Meisje bij mij op stal loopt stage bij een manege en daar hebben ze ook een koudbloed met ZE en ze geven dit spul en hij schijnt dus niet meer te schuren want de muggen vinden hem vies. := ik wil het bestellen, maar ben iets terughoudend want weet niet of het helpt. Mijn haflinger schuurt er weer op los, maar deken op tijd op, alleen vooral aan de benen en de stukken die niet bedekt zijn door de deken. manen en staart zijn nog niet geschuurd, wel al wondjes op benen en oren dus ook die moeten ingepakt... arghhhhh

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:48

dierenfan schreef:
Wie hebben er ervaring met auriplak vliegenoormerk? In een Belgische trekpaarden groep zijn mensen er erg tevreden over. Ze doen ze met tierap 1 in de manen en 1 in de staart binden. Uit oude topics hier haal ik geen fijne resultaten maar misschien is er iets in veranderd?

https://www.macrovet.nl/Auriplak-vliege ... 8bEALw_wcB


Geen ervaring maar lijkt me wel ideaal! Zou je deze niet gewoon aan het halster vast kunnen maken zodat vliegen ook niet op het hoofd gaan zitten en zo een vliegenmasker overbodig word?

dierenfan
Berichten: 9622
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:25

annelot schreef:
dierenfan schreef:
Wie hebben er ervaring met auriplak vliegenoormerk? In een Belgische trekpaarden groep zijn mensen er erg tevreden over. Ze doen ze met tierap 1 in de manen en 1 in de staart binden. Uit oude topics hier haal ik geen fijne resultaten maar misschien is er iets in veranderd?

https://www.macrovet.nl/Auriplak-vliege ... 8bEALw_wcB


Geen ervaring maar lijkt me wel ideaal! Zou je deze niet gewoon aan het halster vast kunnen maken zodat vliegen ook niet op het hoofd gaan zitten en zo een vliegenmasker overbodig word?


Dat kan absoluut hoor maar hier hebben ze geen halsters aan...ze spelen teveel met elkaar en de mijne gaat vol trekken aan het halster van het paard van mijn man dus absoluut geen optie om aan te laten. Die van mij loopt echt met alles in z'n mond haha. Hier na veel nadenken en overleggen toch voor tectonic pour on gegaan. Dit is nu onderweg. Is ook op basis van hetzelfde werkzame middel maar dus vloeibaar. Ben benieuwd of dit beter werkt dan de TKC 97 lotion. Daar was ik niet heel erg tevreden over afgelopen seizoen hoewel het absoluut wel werkte!

marleen_88

Berichten: 14055
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:29

Hier de eczeemdeken met regenliner toch maar weer omgewisseld voor gewone regendeken. Ik ga er maar vanuit dat de knutten niet tegen deze storm in komen. :=

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:13

Willen jullie nog eens met mij meedenken, ik ben op zoek naar een antihistamine, echter heb
ik er één staan die is allergisch voor brandnetels, en laat dit nu juist een kruid zijn wat "jeuk stillend is".

Echter kom ik de brandnetel echt alleen maar tegen in bovenstaand supplement, jullie nog ideeën wat anders te geven?

Slmt9

Berichten: 4808
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:43

BloemBloem schreef:
Willen jullie nog eens met mij meedenken, ik ben op zoek naar een antihistamine, echter heb
ik er één staan die is allergisch voor brandnetels, en laat dit nu juist een kruid zijn wat "jeuk stillend is".

Echter kom ik de brandnetel echt alleen maar tegen in bovenstaand supplement, jullie nog ideeën wat anders te geven?


https://shop.diegrenze.nl/sanias-cetiri ... 0mg-tabl-3

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:14

Zijn er überhaupt meer mensen hier waarvan hun dier echt mega allergisch is op van alles ism ZE en luchtwegproblematiek?

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:17

BloemBloem schreef:
Willen jullie nog eens met mij meedenken, ik ben op zoek naar een antihistamine, echter heb
ik er één staan die is allergisch voor brandnetels, en laat dit nu juist een kruid zijn wat "jeuk stillend is".

Echter kom ik de brandnetel echt alleen maar tegen in bovenstaand supplement, jullie nog ideeën wat anders te geven?


Via de dierenarts heb ik een potje met antihistamine pillen besteld. Online vind ik alleen supplementen. En dat werkt niet goed genoeg.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:37

Heeft iemand ervaring met het gebruik van diatomeeenaarde? De gezuiverde versie om door de manen /staart etc te wrijven.

Slmt9

Berichten: 4808
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:14

AnnemiekvM schreef:
Via de dierenarts heb ik een potje met antihistamine pillen besteld. Online vind ik alleen supplementen. En dat werkt niet goed genoeg.


Het linkje in mijn vorige post is dezelfde antihistamine als die je via de huisarts krijgt, maar dan vele malen goedkoper ;)

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:27

Helpt die histamine ook tegen schuren of is het meer voor pollenallergie? En als het voor schuren gebruikt kan worden, hoeveel geef je dan?

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 23:38

BloemBloem schreef:
Zijn er überhaupt meer mensen hier waarvan hun dier echt mega allergisch is op van alles ism ZE en luchtwegproblematiek?



Ja hier zo'n dier! Hier ook op anti -histamine

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 23:39

hoogendroog schreef:
Helpt die histamine ook tegen schuren of is het meer voor pollenallergie? En als het voor schuren gebruikt kan worden, hoeveel geef je dan?


Hier helpt het weinig tegen de jeuk, wel tegen de pollen

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:59

Goedenavond,

Wie heeft advies voor mij. Mijn pony verhuisd naar een paddock paradise. Ze heeft niet altijd meer last van haar exceem, maar nu er af en toe van die knutteninfasies zijn wil ik een exceemdeken voor haar hebben die niet warm wordt, snel droogt na een bui en comfortabel zit. Hebben jullie een deken die aan al deze punten voldoet?

Elisa2

Berichten: 37259
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:28

BloemBloem schreef:
Willen jullie nog eens met mij meedenken, ik ben op zoek naar een antihistamine, echter heb
ik er één staan die is allergisch voor brandnetels, en laat dit nu juist een kruid zijn wat "jeuk stillend is".

Echter kom ik de brandnetel echt alleen maar tegen in bovenstaand supplement, jullie nog ideeën wat anders te geven?


Citroenmelisse is een plant die een natuurlijke anti histamine werking heeft. Kun je gewoon plukken, groeit op veel plekken.

Anti histamines verlagen histamine en daardoor symptomen en jeuk maar zijn wel symptoombestrijdend. Pakken niet de oorzaken aan (als deze te vinden zijn).

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:10

Slmt9 schreef:
AnnemiekvM schreef:
Via de dierenarts heb ik een potje met antihistamine pillen besteld. Online vind ik alleen supplementen. En dat werkt niet goed genoeg.


Het linkje in mijn vorige post is dezelfde antihistamine als die je via de huisarts krijgt, maar dan vele malen goedkoper ;)


Die van mij moest 150 mg. Dan moet ik veel pakjes kopen toch?