[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:58


Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:44


Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:00

Werkte ietsjes maar vond het vooral duur :+
de lotion hielp meer, die gaf echt verlichting had ik het idee!

Ik heb weer z'n mest door den hoek laten uitlezen, had ik vrijdag al resultaat van maar moet ze zo nog even bellen voor verdere toelichting. Ik hoop dat dat net zo helpt als vorig jaar of stiekem beter omdat we vorig jaar pas in juni/juli begonnen. Hij begint meestal dan ook pas met schuren (even afkloppen)

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:34

Enzo_Ollie schreef:
Werkte ietsjes maar vond het vooral duur :+
de lotion hielp meer, die gaf echt verlichting had ik het idee!

Ik heb weer z'n mest door den hoek laten uitlezen, had ik vrijdag al resultaat van maar moet ze zo nog even bellen voor verdere toelichting. Ik hoop dat dat net zo helpt als vorig jaar of stiekem beter omdat we vorig jaar pas in juni/juli begonnen. Hij begint meestal dan ook pas met schuren (even afkloppen)

Interessant
Wat houd dat in?
De mijn stond net vreselijk testampen en ik zag dat hij bij zijn navel had geschuurd
Wel heel erg vroeg dit jaar |(

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:47

Is een holistische dierenarts, dus de een vind dat het werkt en de ander niet. Beetje homeopaat achtig denk ik(?).

Ik heb het vorig jaar geprobeerd omdat die van mij het heel licht had, dus ik dacht ik moet proberen om het van binnenuit op te lossen. Dat ging eigenlijk super goed, eczeemdeken heb ik elke keer alleen met schemering opgedaan, toen het in oktober dacht ik ineens weer warm werd was ik al gestopt ermee en toen ging die ineens heel heftig schuren terwijl die dat ervoor met dezelfde temperaturen niet had gedaan, dus dat gaf voor mij wel bevestiging.

Ik hoop nu dat het net zo werkt als vorig jaar, we moeten nu druppeltjes geven voor z'n imuunsysteem, 'allergie'druppels en micro comp van phytonics (en iets wat losstaat van de eczeem voor z'n artrose)

het is alleen niet goedkoop, maar ik voerde dus eerst die brokjes van Vitalstyle en dat ging zo hard dat ik dacht het moet anders :+

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:50

Ik knijp nog even in mijn handjes want die van mij schuurt nog steeds niet, Lijkt steeds meer dat gras de trigger was, vorig jaar ging ze pas schuren toen ze op gras ging.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 21:07

Ja, hier hetzelfde. Nu nog nergens last van, komt wel weer als ze het volle voorjaarsgras binnen krijgt helaas..

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:13

Die van mij blijft op de paddock ik ga het er niet meer op gokken.... ja als het fructaan gehalte heeeeeel laag is...

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:30

Snap ik wel hoor.
Mijne is een 'lichte' eczemer, met een deken en spray kom ik een heel eind, dus ik (zij) neem wat jeuk voor lief, als ze daarmee kan doen wat ze het liefste doet, namelijk gras eten :D

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:42

lies schreef:
Snap ik wel hoor.
Mijne is een 'lichte' eczemer, met een deken en spray kom ik een heel eind, dus ik (zij) neem wat jeuk voor lief, als ze daarmee kan doen wat ze het liefste doet, namelijk gras eten :D


Hier ook hoor. Lekker op de wei met vriendjes, anders zou ze altijd alleen moeten staan. Ik voer daarvoor wel Glucobalance bij, dat lijkt te helpen.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:09

Mijne ook alleen paddock, helaas maar het is niet anders. Gaat mede daardoor echt wel beter en dan nog is t soms niet te doen...

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:22

Mijne krijgt ook jaarrond geen gras. Ze beginnen op de track nu wel weer wat kantjes te knabbelen. Dat is voor mijn paard al genoeg om jeuk van te krijgen. Hij heeft nu ook enorm jeuk van het ruien ;(

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:30

Ze staat bij mij niet alleen hoor, heb ook 3 mini's lopen en die wisselen we gewoon af, maar ik verwonder ij nu gewoon dat ik naast bos en een stukje moeras en sloten ze dus nog niet 1 x heeft staan jeuken terwijl het nieuws het al heeft over de grote hoeveelheid knutten := De eczeem dekens liggen klaar, spray, shampoo etc ook. Ze staat op zoveel mogelijk suikerarm voer en dat helpt dus ook goed. Mijn hooi is niet getest, maar ze doet het er goed op.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:21

Voor mij dit eerste jaar dat ik een eczeem deken op ga doen. Mijn paard heeft alleen een behoorlijke vacht, welke volop in de rui is (staat in de winter zonder deken). Hij heeft nu kriebel, maar ik heb het idee dat dit meer door de rui komt. Kan ik ondanks de rui, wel een deken op doen of hoe pakken jullie dit aan? Ben nog een beetje nieuw in het eczeem wereldje.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:16

BloemBloem schreef:
Hier ook weer wat vreemds! Huid op zijn buik en onderkant benen zien
er ineens heel vreemd uit ( haar laat los, en het zijn een soort stippen die nu
een grote plaat aan het worden zijn ), maar het lijkt niet op ZE, zijn echt schuurplekken
manenkam en staart zijn heel rustig qua schilfers en gaat eigenlijk heel goed.

Heb er foto's van, zou iemand eens met mij mee willen kijken via PB?


Inmiddels heeft hij kale plekken over zijn hele lijf :oo Vacht komt een soort samen, klont en ziet eruit als een bultje en laat nu dus gewoon helemaal los.

Ben je afwachting van de DA?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:19

Unbeatable, ik wacht zo lang mogelijk, idd ivm de rui, maar op een gegeven moment als er echt gestamd of geschuurd wordt dan gaat de deken er op. Elke dag even afhalen, uitkloppen en met de borstel over je paard de eerste twee weken. En als je dat niet redt, iig ff de buikflap los en schudden, dan hagelt het hier haar haha.

BloemBloem, DA gebeld? Snap je laatste zin niet helemaal. Maar neem aan dat je een afkrabsel laat maken?

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:20

MarliesV schreef:
Unbeatable, ik wacht zo lang mogelijk, idd ivm de rui, maar op een gegeven moment als er echt gestamd of geschuurd wordt dan gaat de deken er op. Elke dag even afhalen, uitkloppen en met de borstel over je paard de eerste twee weken. En als je dat niet redt, iig ff de buikflap los en schudden, dan hagelt het hier haar haha.

BloemBloem, DA gebeld? Snap je laatste zin niet helemaal. Maar neem aan dat je een afkrabsel laat maken?


Uiteraard, wil het niet op mijn geweten hebben dat het besmettelijk is!

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:59

BloemBloem: oef dat klink best heftig, hopelijk is het iets dat makkelijk te verhelpen is

Mijn uk had vorige week al licht staan schuren op de hals, daarom de 0 gram regenhals op gegaan.
Maar eersgister stond hij te krabben aan z’n oor, want tja de regenhals dekt dat deel niet natuurlijk.
Gister hadden we hier prachtig lente weer, heb hem toch maar zijn exceem deken op gegaan, maar goed ook want mijn andere pony die geen exceem heeft en dekenloos stond heeft nu een paar bultjes van steekbeesten…
Vliegt echt veel rond alweer

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:52

Ik ben vandaag uit voorzorg maar begonnen met Ballistol smeren. Vond de staartwortel ook erg droog, dus kan sowieso geen kwaad.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:56

Hier helaas alweer een wond onder de buik. Ik was er al bang voor, want donderdagavond stond hij flink te trappen met zn voorbenen naar alle beestjes. Manen en staart lijkt hij nu nog geen last van de hebben gelukkig.
Na morgen gaat hier de eczeemdeken met regenliner er weer op denk ik. En alle supplementen en smeersels gaan ook weer mee naar stal.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 08:37

Ik begin vandaag ook weer met de Apis en Propolis.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:21

Hier zijn we de allerrelief aan het uitproberen.

Paard krijgt deken op zodra het droog, warmer en windstil is. Met regen is het nog niet nodig. Op het gras staan ze sowieso het jaarrond.

BloemBloem, daar lijkt iets anders aan de hand te zijn.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:53

Hier gek genoeg nog steeds niets := zou het dan toch alleen de suikers in het gras zijn....

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:13

Hier is dat wel altijd de druppel die de emmer doet overlopen. Hier verder ook geen jeuk, maar wil op tijd met een spiegel beginnen.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:46

Ik heb wel al een keer de manen en staart gewassen met teatrea shampoo omdat ik wat schilfers zag ook ter voorkoming..