Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wildgirl schreef:Mijn gedachte gaat ook direct richting maagzweer, verhuizing > stress > symptomen...hoppa!
Veel meer paarden dan wij weten/denken hebben last van hun maag.
Ik zou eens een maagcompositum gaan bijvoeren, als je iets verbetering merkt kun je hem voor 4 tot 6 weken op omeprazole spuiten zetten en dat geleidelijk gaan afbouwen.
Wildgirl schreef:Mijn gedachte gaat ook direct richting maagzweer, verhuizing > stress > symptomen...hoppa!
Veel meer paarden dan wij weten/denken hebben last van hun maag.
Ik zou eens een maagcompositum gaan bijvoeren, als je iets verbetering merkt kun je hem voor 4 tot 6 weken op omeprazole spuiten zetten en dat geleidelijk gaan afbouwen.
HorseTimeXL schreef:De eerste voorbeurt is 08:00 uur en dan is er een voerbeurt (afhankelijk of ze de wei op zijn) om 16:00 uur en de laatste om 22:00 uur. Wat ik ook merkte is dat hij sinds twee weken na de training best heftig met z'n hoofd schud omdat het lijkt alsof z'n spieren verzuurd zijn. Ik wil echt het allerbeste voor hem..
Gooiske schreef:Persoonlijk vind ik al met al 5 dagen per week trainen wel veel, voor een paard waar eerder niet zoveel mee gedaan is, en vraag me af of hij nu wel voldoende de kans krijgt om te herstellen.
Vraag je niet al te veel van hem?
ElCid schreef:HorseTimeXL schreef:De eerste voorbeurt is 08:00 uur en dan is er een voerbeurt (afhankelijk of ze de wei op zijn) om 16:00 uur en de laatste om 22:00 uur. Wat ik ook merkte is dat hij sinds twee weken na de training best heftig met z'n hoofd schud omdat het lijkt alsof z'n spieren verzuurd zijn. Ik wil echt het allerbeste voor hem..
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... OixDAy0yCU
Slechte vertaling, maar toch de moeite van het lezen waard ( het originele artikel in het Engels is beter leesbaar).
HorseTimeXL schreef:Zou een paard ook headhaking kunnen hebben alleen aan het einde van het rijden? Met longeren doet hij het namelijk helemaal niet.