Iemand hier ervaring mee?

Hier twee fotos die in de zon is van een paar maanden geleden, die andere vandaag
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elvirawortel schreef:Die van mij had het ook, erg gestrest paard. Overgegaan op ander voer, paard stond eerst acht uur per dag buiten en nu de hele dag, heeft een stabiel maatje gekregen en onbeperkt ruwvoer. Nu is het over.
Heb je al een zantwegkuur geprobeerd?
Kirania schreef:Is dit een constante lijn of word hij soms erger, soms zachter? Verandert de lijn een beetje bij ademhaling en heb je een filmpje van waar hij gewoon staat, van de buik?
mala26 schreef:Heb je al een maag beschermer geprobeerd?
Andylover schreef:mala26 schreef:Heb je al een maag beschermer geprobeerd?
Wat is dat als ik vragen mag? Nog nooit van gehoord
Kirania schreef:Ik zou eerder denken in de richting van dampig oid, dat is echt dé lijn voor ofwel asthma, ofwel maagzweren. Dan is idd een maagbeschermer al iets...misschien gastroscopie doen?
Sizzle schreef:Ipv spanning kan het ook oedeem zijn.
Wat zegt je dierenarts er van?
Als de dwarse buikspier is dan moet die ook hard zijn en daarmee ook gevoelig. Op de foto heb ik meer het idee dat juist de buik zacht is door vocht en de spier daar dus aftekend. Vanaf een foto is dat niet echt goed te zien.
Laat voor de zekerheid anders ook eens naar het hart luisteren.
Sizzle schreef:Bij sommige paarden die gewoon nog matig bespierd zijn zie je die lijn doorgaans wel in beweging, maar in rust zou dat niet zo duidelijk moeten zijn.
Echter kan het ook gewoon een grote ader zijn die voor een vertekend beeld zorgt.
Sizzle schreef:Bij die onderste foto lijkt het inderdaad op een oppervlakige ader.
Als hij verder gelukkig is en goed door zijn vacht komt dan zou ik ook niet zo snel in paniek gaan maar even afwachten wat er gebeurd als hij beter in de spieren komt. Hij zit nu echt nog in zijn puppy vet zo te zien.
ellepel schreef:Ik vind hem niet heel erg gevuld bij de flanken/buik..
3 jaar is jong,snap ik...en hij is nog in de groei.
Zo van foto is het soms wel moeilijk te bekijken wat het is.
Een filmpje kan dan inderdaad duidelijker zijn
Maar je ziet het soms ook als ze eigenlijk net wat weinig ruwvoer krijgen.
Weet je ook hoeveel en hoe vaak hij ruwvoer krijgt?
Nies_ schreef:Eet hij zijn hooi wel? Vermoedelijk staat bij 's zomers op gras, dus logisch dat het dan weg is mocht het zo zijn dat hij vertikt z'n hooi te eten.