Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maroesjka75 schreef:Ons paard heeft dit ook gehad.Sinds de verhuizing alleen maar dunne mest. Dit kwam echt door het verpakte voordroog. Ook de jopack geprobeert hiervan werd het nog erger. Hij krijgt nu alleen nog maar hooi en hij heeft nergens geen last meer van. Ik nam zelf voer mee in een net toen hij nog op de pensionstal stond.
ellepel schreef:Jij had al eerder een topic geopend over je paard?
Want het kwam me bekend voor en na zoeken kwam ik je topic uit februari tegen.
Is dus niet veel veranderd.
Ik kan me ergens voorstellen dat als de mest nu wel goed is hij dan misschien toch een wat mindere darmwerking heeft en er last van heeft.
Dat uitschachten tijdens het rijden kan vanuit de blaas komen.
Zou denk ik even verder laten kijken,zeker gezien het scheef dragen van,de staart
Joman schreef:Gini schreef:Kan je zelf geen baaltjes hooi kopen?
Dat kan ik nergens opslaan. Willen ze niet aan op stal helaas. Zou dat nog steeds oorzaak zijn van de ellende?
Cheminee schreef:Is zo'n hartog grasmix slowfeeder voerbak geen optie? Die vullen met de digest of grasmix? Heb je in ieder geval de gehele dag ruwvoer die je kan aanbieden!?
Daarnaast zou ik in mijn trailer zelf baaltjes gaan opslaan..
(Ikzelf was meteen weg gegaan maar je zal daar vast een reden toe hebben, anders vraag je dit niet)
Ik hoop dat je vind wat de oorzaak nou echt is!
Mariloulou schreef:Ik vind het echt onbegrijpelijk dat stalhouders zo niet meewerkend/denkend zijn. Een paard moet de voeding krijgen die het nodig heeft. Wij hebben eigenlijk altijd kleine pakjes hooi en stro liggen voor het geval een paard last heeft van de darmen.
Als je paard al zolang last heeft van de darmen, kan dit best andere problemen veroorzaken.
Ik heb er een staan die na een dunne darmontsteking gevoelig is gebleven voor suikers, deze krijgt dan ook geen tot bijna geen suikers in zijn basis voeding.
Wellicht kun je dat proberen. en anders uitgebreid darmonderzoek laten doen bij een goede dierenarts.
Shae schreef:Geen problemen zien in een paard dat duidelijk ongemak heeft? Ai... Daar ben je lekker mee als stalbaas.