Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daantjuhhh schreef:Op basis van deze info kan ik je niet helpen. Misschien even iemand laten kijken met veel verstand van paarden. Of een DA?
Wel de vraag: loopt hij op het harde en zachte kreupel?
En loopt hij kreupel links of rechts? En wordt het erger als je linksom of rechtsom longeert?
silverapple schreef:Hoi bokkers
Ik heb een probleempje hier, ik heb sinds 2 weken een nieuw paard. We zijn wezen kijken en laten keuren en alles was goed. Nu gaan we vandaag rijden en zien dat hij kreupel loopt en met zn hoef over de grond sleept met zijn linker voor been. Hij lijkt geen pin te hebben in zijn been en op het 1e gezicht zit er niet iets in te zitten. Heeft iemand bij deze signalen een idee? Misschien valt het helemaal mee maar ik wilde toch even vragen of iemand hier iets van weet.
pompadour schreef:Ik dacht dat een paard bokbenig is, dat je daarop niet mag rijden
silverapple schreef:silverapple schreef:Hoi bokkers
Ik heb een probleempje hier, ik heb sinds 2 weken een nieuw paard. We zijn wezen kijken en laten keuren en alles was goed. Nu gaan we vandaag rijden en zien dat hij kreupel loopt en met zn hoef over de grond sleept met zijn linker voor been. Hij lijkt geen pin te hebben in zijn been en op het 1e gezicht zit er niet iets in te zitten. Heeft iemand bij deze signalen een idee? Misschien valt het helemaal mee maar ik wilde toch even vragen of iemand hier iets van weet.
Wat ik vergeten was te vertellen is dat hij bokbenig is. Zou het daar door komen? Is het op te lossen? Helpen ijzers?