Huidprobleem been. Wie weet wat het is??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_dgd

Huidprobleem been. Wie weet wat het is??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 19:22

Hallo allemaal!

Mijn Friese Merrie van 10jaar heeft al 4 jaar lang een rare plek op het been. Ik heb het altijd behandeld met mok zalf omdat ik ook dacht dat het mok was. Hiermee heb ik het ook voor een hele poos goed onder controle gehad. Echter heeft mijn paard nu enige tijd geleden een flinke infectie aan het been gehad. Hiervoor meerdere penicilline injecties gekregen en meerdere malen per dag het been moeten koelen. De ontsteking is nu gelukkig weg maar nadien zijn de vervelende wonden terug gekomen. Het zat altijd op 1 been en nu helaas op beide achterbenen. Ook lijken de plekken met de dag groter te worden. Ik heb het met van alles proberen te behandelen (goed schoonmaken, mok zalf handverkoop, mok zalf via de veearts, honingzalf, aciderm, zinkzalf, uierzalf, noem maar op..) inmiddels heeft de veearts er ook nog 2 maal naar gekeken maar ook deze heeft geen idee wat ze er mee moeten. Ze krijgt nu injecties om meiten en parasieten van binnenuit te bestrijden in de hoop dat dat iets doet. Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad. Om een beschrijving van de huid te geven: het is een forse korstvorming waarbij je bij krabben een volledig stuk huid met haar en al weg haalt. De korsten zitten niet erg vast en vallen er makkelijk af. Onder de kosten zit ofwel nieuwe huid ofwel een wat gele, pussende onderhuid. De plek van de wond voelt warm aan, het been is verder niet fors gezwollen. Breidt snel uit. Het zit aan de voorkant aan de binnenkant ter hoogte van het pijpbeen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?
Laatst bijgewerkt door Fred_dgd op 04-04-19 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:28

Heb je een tinker of ander sokkenras?
Zit het toevallig net onder de knie aan het voorbeen?

Google eens op Mallenders en Sallenders en kijk of het overeen komt :j

Fred_dgd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 19:33

ellepel schreef:
Heb je een tinker of ander sokkenras?
Zit het toevallig net onder de knie aan het voorbeen?

Google eens op Mallenders en Sallenders en kijk of het overeen komt :j

Bedankt voor je tip! Het is inderdaad een Fries en het zit aan de binnenkant van de achterbenen

cynthiar

Re: Huidprobleem been. Wie weet wat het is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:41

Jeukt het ook?
Probeer eens Cortavance ( alleen bij dierenarts verkrijgbaar).
Mijn paard heeft ook zulke plekken gehad, had daar ook erge jeuk bij. Die spray hielp heel goed. Is eigenlijk voor honden met huidinfecties.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:45

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:54

Zou je er een foto van kunnen maken?

Fred_dgd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 20:19

Ik heb ondertussen eens gekeken naar Mallenders en Sallenders. De beschrijving en foto's daarvan kloppen exact!! Ik heb inmiddels een creme besteld uit Engeland waar veel positieve reacties op zijn. Hopelijk gaat dat helpen! Het is in Nederland ook wel bekend als Hyperkeratosis (een snelle groei van de huid). Bedankt allemaal voor jullie reacties!!! Het wordt super gewaardeerd!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:38

Mijn merrie heeft het ook,daarom snapte ik je omschrijving meteen :j
Heb je facebook?
Voeg dan deze pagina toe
https://www.facebook.com/groups/331093520420244/

Staat ontzettend veel info op.
Is een erg vervelende aandoening,mijn merrie staat helaas nu ook weer met een flinke uitbraak aan zowel voor als achterbenen.
Dat krijg ik wel weer onder controle,maar is wel weer sneu voor haar

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:51

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:06