Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
antje_vip schreef:Niet te snel druk maken hoorJe DA is al op de hoogte, top dat je die gebeld hebt, dus als het snel verslechterd kan deze direct ingrijpen. Hou het gewoon ff in de gaten, tenzij je paard er compleet lusteloos bijstaat valt het meestal wel mee.
lianne484 schreef:Okee. Zo te horen is dat het dus niet
Mijn vorig paard had opeens ook heel veel snot. En dat kwam uit 1 neusgat en ik dacht oh verkouden. Toch was ik info gaan opzoeken. En als veel slechte berichten. Toen maar de veearts erbij. Toen hij mijn paard 1 minuut zag wist hij het al. ( door de leeftijd van 29 jaar) was het toen einde oefening. Vandaar dag ik er huiverig op ben als mensen zeggen mijn paard is verkouden
Gerdjee schreef:Mijn shetlander is momenteel ook aan het hoesten en snotteren. Ik denk zelf ook dat het misschien door de pollen kan komen en ik ben laatst gewisseld van weidehooi naar graszaadhooi. Nu heb ik afgelopen zaterdag het weidehooi weer gehaald en ik merk al een beetje verschil dat het hoesten en snotteren minder word. Maar als het aanhoud dan ga ik er de dierenarts ook bijhalen. Dus het zou ook door het hooi kunnen komen, ben je misschien gewisseld van hooi?
happyjoyce schreef:Mijn oudere pony heeft er ook last van met droog weer. Sinds ik zijn hooi nat maak gaat het een stuk beter. Hij hoest alleen nog een paar keer na het eten van zijn muesli.
Serenity350 schreef:Mijn gedachte was meteen; hooikoorts?
Vooral omdat je het zo specifiek hebt ervaren op de momenten waarvan ik weet dat mensen met hooikoorts ook flink liepen te snotteren (mijn vriend o.a.). Ook afgelopen weekend was het hier weer raak.
Even los van de andere mogelijkheden, want het is inderdaad ook de tijd van het jaar dat de weerstand wat lager ligt en het afwisselend droge/natte/warme/koude weer helpt daar ook niet echt bij.Sterkte!
paardje87 schreef:Serenity350 schreef:Mijn gedachte was meteen; hooikoorts?
Vooral omdat je het zo specifiek hebt ervaren op de momenten waarvan ik weet dat mensen met hooikoorts ook flink liepen te snotteren (mijn vriend o.a.). Ook afgelopen weekend was het hier weer raak.
Even los van de andere mogelijkheden, want het is inderdaad ook de tijd van het jaar dat de weerstand wat lager ligt en het afwisselend droge/natte/warme/koude weer helpt daar ook niet echt bij.Sterkte!
Ja dat was mijn eerste gedachte ook, maar twijfelde er aan want kunnen paarden daadwerkelijk hooikoorts ervaren zoals wij mensen dat doen?
Dankjewel!